Grisens nya vän

Ni minns väl hon där märkliga i röd klänning, som jag berättade att vi släppte in på julafton?
Hur som helst så hade hon ett djur med sej. Oklart vilket sorts djur han är.
Någon som vet?



Vi pratade länge om grisen och djuret, och jag berättade om alla turer med smink och dåligt umgänge och att jag inte trodde att grisen mådde speciellt bra.
Plötsligt undrar hon "Vill du adoptera djuret?".
Kvinnan i den röda klänningen klargjorde för mej att hon skulle komma att sakna sitt djur fruktansvärt, men att hon måste tänka på djurets bästa i första hand. Hon var helt säker på att grisen och djuret skulle trivas tillsammans och efter en stunds funderande bestämde jag mej för att göra det. Kanske var detta vad grisen behövde.

Till en början gick det väldigt bra mellan dom.



Jag märkte en klar skillnad på grisen.
Han slutade sminka sej, han var liksom gladare och han slutade till och med att hänga med "dom där".

Dom gjorde allt tillsamman, grisen och djuret.
Dom tittade på tv.



Hela familjen var ute på skogspromenader, vi åkte till och med till hembygdsparken i Ängelholm och tittade på djuren där.

Dom lekte så fint med varandra.



Allt var frid och fröjd, alla var glada.

Tills en dag.
Jag tyckte att dom båda betedde sej lite underligt under dagen, dom stängde liksom in sej i sovrummet och var misstänksamt tysta.
När jag frågade vad dom gjorde svara dom i kör "Inget speciellt".
Till slut blev jag orolig och överraskade dom med att öppna dörren utan att knacka först.



Nu har jag blivit tvungen att ha dom i skilda rum, i väntan på att komma på en lösning på familjens nya problem.

Det enda som är bra med den här situationen är att jag nu börjar förstå alla dessa utspel och problem med grisen.

Grisen är gay.

Kommentarer
Postat av: Erika

Hahahhahahahahhahhahahhahhahahhahahha!!!!!!!

2009-01-08 @ 11:28:33
URL: http://eralhe.blogg.se/
Postat av: Hon i röda klänningen

Hmm, Mr Lion var inte gay innan!Fy vad Grisen har dåligt inflytande.Ska prata med Carola( Häggkvist) hur vi skall bota dem!

2009-01-08 @ 13:30:57
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Linn

Tittar på min mammas kommentar.



Och ni undrar varför jag är som jag är.

2009-01-08 @ 13:34:20
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0