Nycklarna som försvann

När jag syndade i lördags gjorde jag det hemma hos Jasmin. Jasmin bor så långt ut på kanten av hålet som man kan komma, och om det är långt till någonting här, så är det just till henne. Trots att det är så jävla långt tog jag alltså hundet under armen och promenerade dit. Detta betyder förstås att jag också var så illa tvungen att gå hela jävla vägen hem också. Det gjorde jag, och det tog väl ungefär en halvtimme.
När jag äntligen var hemma och stoppade handen i väskan för att ta upp nycklarna och låsa upp porten fick jag en mindre hjärtattack när jag insåg att det inte låg några nycklar där. En aning panikslagen rotade jag upp allt som låg där i, enbart för att göra det helt klart för mej själv att det fanns inga satans nycklar i väskan.
Motvilligt blev jag tvungen att ringa upp Jasmin (som för längesen hade somnat eftersom hon skulle upp och jobba dagen efter) och tvinga upp henne för att kolla om nycklarna låg kvar hos henne någonstans. Det gjorde dom inte.
Eftersom jag är jag och mitt liv är mitt liv insåg jag fakta och sa: Jahappja, undrar vad en låssmed kan kosta såhär en lördagnatt. Precis exakt då kom hon på att hon har ju för fan en nyckel hem till mej. In med nyvaken, halvnaken och öldrucken Jasmin i bilen för att för 24972642376:de gången rädda Linn ur nöden.

När jag dagen efter tvingade hela familjen att köra genom hålet lika snabbt som en snigel med bruten ryggrad springer, var jag en aning rädd om mitt liv då min bror inte verkade uppskatta sightseeingen genom Åstorp.
Till och med jag insåg att det skulle bli svårt att se ett par nycklar i gräset eller i en buske genom ett bilfönster, så när jag kom hem tog jag åter hundet under armen och marcherade nästan hela vägen tillbaka till Jasmin. Jag hoppades ofantligt mycket på att hitta dom förbannade nycklarna. Det gjorde jag inte.
Nu var det alltså bara att inse att nycklarna var borta. Jag gav helt enkelt upp och gick hem.
Efter att ha rotat genom min väska några gånger det senaste dygnet la jag märke till att det kanske var dags att rensa lite där i. Kanske rent av låta den vila lite och plocka fram en lite somrigare. Jag gjorde det. Sen rensade jag ut hur mycket skit som helst ur den gamla väskan. Och nä men tjosan hoppsan, där i innerfickan låg visst mina nycklar.

Det var ungefär då jag fick idén om att ta upp badkaret jag har i förrådet och dränka mej i det.




Kommentarer

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0