Another story of my life

För att ge er ytterligare förståelse om hur det är att vara Linn ska jag nu berätta för er om min dag.
Först och främst kom jag inte i säng förrän klockan var över fem i morse eftersom hunden var bajsnödig ungefär var femtonde minut hela natten.
Klockan halv elva ringde telefonen. Då var det tid att rulla ur sängen och ställa in moodet på älska barn-moodet. Jag skulle nämligen passa Leon hela dagen.
När jag var på plats och Leons mamma hade lämnat fortet tänkte jag att jag skulle fixa till en sak här i bloggen. Hann väl klicka tre-fyra gånger bland hiv-koderna innan allt gick käpp rätt åt helvete. Vad jag än gjorde fick jag bara upp en massa felmeddelanden. När jag var på bristningsgränsen och tårarna var på ingång (eftersom jag just hade slarvat bort ungefär två års text) kom allt tillbaka. Men då hade jag ju panikklickat i en halvtimme och det mesta jag fixat med dom senaste dagarna var borttrollade. Ungefär här började jag bli självmordsbenägen.
Jasmin kom lite senare för att köra mej till veterinären och köpa hundmat. Packa in Leon och mej själv i bilen. Försöka knäppa bältet till ungens barnstol. Hjärnblödning nära. Slutade med att vi fick köra ner till ungens pappas jobb och knäppa bältskiten.
Vi hamnade iallafall i hålet där veterinären bor till slut. Helt jävla mörkt hos veterinären. Lapp på dörren. "Idag stänger vi klockan 15.00 på grund av personalmöte." Klockan var 15.05.
Vi snurrade sen runt där i hålet i ungefär en timme för att hitta någon annan veterinär. Veterinär obefintlig.
Till slut insåg vi att  det inte skulle bli någon hundmat just då, och körde hem.
När Leons pappa kom hem informerade jag honom om att vi tyvärr måste packa in barnen i bilen för att köra till djursjukhuset i Helsingborg. Det gjorde vi.
Hon var väldigt vänlig den där som jobbade där. Vi pratade lite om vädret och om hur dålig en hund egentligen kan bli i magen. Eftersom jag är kvinna och besitter något som heter simultankapacitet så satte jag samtidigt i kortet i läsaren. Slog koden. Medges ej. What? Va i helvete? Vi försöker igen. Medges ej. Amen dra åt helvete.
Till saken hör att jag är tillfälligt ofantligt fattig och mor min hade överfört ungefär exakt lika mycket som mathelvetet skulle kosta. Så jag visste ju att det fanns precis så mycket pengar.
En aning frustrerad gick jag ut till min telefon och loggade in på banken. Ja men självjävlaklart har dom dragit 169 kronor för något jag inte har en aning om. Självjävlaklart just idag. Just idag när jag har fått överfört exakt så mycket pengar som jag behöver. Ungefär här började jag slipa kniven som skulle få äran att kötta av min halspulsåder.
Tack och lov fixade det sej till slut, och jag hade maten med mej hem.
När jag kom hem ringde telefonen och jag skulle bli upphämtad för att köra och äta glass. I samma hål som veterinären bor. Mjukglass skulle vi äta. Och jag visste exakt var det fanns. Vi körde dit. Klockan 21.04 var vi på plats. Dom stängde 21.00.


Wanna change lifes for a day or two? Anyone?

Kommentarer

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0