Svininfluensan

När andra har tjatat och trott att den är farlig och dödlig, har jag bagatelliserat den.

"Äh, det är inte värre än en vanlig förkylning"
"Man dör inte av det där"
"Det är bara tidningarna som har förstorat det som vanligt"
"Jag är minsann inte rädd"

Men nu är den här.
Jag har ont i halsen, på tungan och har feber. Helt klart svininfluensan.
Jag tror till och med jag hörde mej själv säga nöff innan idag.

Och dö kommer jag göra, absolut. Jag kommer bli så sjuk. Så sjuk som ingen annan någonsin har varit.
Och det kommer vara så synd om mej.
Glöm inte det, att ömka mej och ge mej en massa kärlek.
Jag ska ju trots allt faktiskt dö.

Kommentarer
Postat av: Hon i röda klänningen

Fy som du säger! Torka trynet och gaska upp dej!

2009-09-02 @ 08:18:56
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Josse

Neeeeeeeej. Dö får du aldrig göra. Köp handsprit till utsidan. Vanlig sprit till insidan. Lägg dig under en filt och kurera dig tills du pigg som en mört, glad som en lärka hoppar upp ur soffan och skrattar svininfluensan i ansiktet: HA-HA-HA-HA.

2009-09-02 @ 10:29:33
Postat av: sofiee

haha om det vore så väl :D

2009-09-02 @ 10:33:47
URL: http://plingo.blogg.se/
Postat av: Anneli

Du e fan sjuk..haha...var får du allt ifrån =) D kvittar hur sjuk du än e så kommer du alltid tillbaka!!!

2009-09-02 @ 20:51:31

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0