Djävulens avkomma

Min grannes katt är galen.
Galen som i totalt jävla sjuk i huvudet.
Om det fanns ett psykhem för katter, skulle den med all säkerhet bo där på obestämd tid.
Om katter kunde bli massmördare, då skulle denna katten vara katternas Jack the ripper.
Så galen är den.
Jag har länge märkt tendenser till galna kosjukan på det där djuret, och här om dagen fick jag mitt bevis.
Grannen brukar ha sin dörr öppen så att kattfan kan springa där ute och få frisk luft.
Fine, så gjorde jag också när jag hade min katt, Sture.
Men skillnaden är att min Sture var en fet huskatt som var så snäll att han knappt ville jaga flugor när tillfälle gavs. Dessutom var han så lat att han aldrig skulle orka springa runt och skära halsen av prostituerade.
Men det här odjuret va..
Här om dagen när jag och Biffen kom hem från vår megalånga promenad (läs: runt kvarteret) stod grannens dörr på vid gavel.
Jag kollade mej omkring efter katten innan jag öppnade dörren som leder ut till loftgången. Ingen katt. Jag öppnade och var på väg till min egen dörr när jag hörde ett fräs bakom mej och från ingenstans kommer den här galenpannan springande mot mej och totalattackerar min hund.
Hon gav sej inte heller det lilla psykot, nej då. Hon gav allt hon hade för att försöka ta död på någon som är 15 gånger så stor som henne.
Biffen hängde inte med i en enda sväng och körde någon sorts dans för att försöka mota bort katten från sina ben.
Som ett litet avslut på sitt mordförsök gav sen kattfan även sej på mitt ben i förbifarten. Som tur var hann jag dra till mej benet, annars hade jag nog varit tvungen att avliva åbäket med mina bara händer.

Nu undrar jag, någon som vet vad man ger till ADHD-sjuka katter?


Sture the man

Kommentarer
Postat av: Hon i röda klänningen

Råttgift!!!!!!!

2009-09-04 @ 16:42:44
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: sassa

sture sture.... den ENDA ja nånsin älskat!

2009-09-09 @ 20:03:37

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0