Brakfyllornas konung

Ja hörrni, i lördags jobbade jag ju.
När jag hade jobbat klart tog jag tåget hem och råkade traska förbi helgens brakfest.
Linn skulle bara gå upp en liten runda och säga hej när hon ändå var där.
Det resulterade i att jag blev hemkastad för att ta en dusch och hämta alkohol som skulle förtäras.
Eftersom klockan var närmare ett på natten när jag var tillbaka, trodde jag inte att jag skulle hinna bli speciellt berusad innan det var dags att gå hem.
I vanlig ordning hade jag helt fel och en halvtimme senare var jag packad. Skitpackad, megapackad, så in i helvetes jefla asfull var jag.
Jag förstår inte. Varför? Why? Warum? VARFÖR måste jag göra så dumma saker när jag är under alkoholens makt?
Eftersom jag alltid säger och gör saker som jag aldrig never ever skulle om jag var nykter, hur kommer det då sej att man inte fattar? Man kan ju tycka att det inte borde vara så svårt att tänka till lite någon gång.
"Tänk nu på vad du gör, Linn" eller "Detta kommer inte vara ok imorgon, Linn".
Men icke. Icke icke icke att man överhuvudtaget tänker ens lite.

Hur som så var tydligen inte ångesten tillräckligt med straff för denna fyllan, för bakfyllan igår var den värsta av dom värsta.

Så nu ska jag aldrig mer dricka. Igen. Inte förrän nästa gång iallafall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dags att ta det lite lugnt med drickat kanske?!

2009-09-22 @ 08:34:10
Postat av: Josse

Hahaha, jag kan faktiskt kontra på den (vilket påminner mig, vi måste fest ihop snart!). =)

I lördags gick Josefin till gymmet. Körde rätt hårt. Direkt efter det iväg till Globen där jag skulle ta hand om en femmånaders under några timmar medan föräldrarna var o såg någon föreställning (Jag förstår att detta just nu låter ganska oroväckande, kontra på Linns dunderfylla och pratar om att vara barnvakt…men lugn i stormen).

Mmm, så i alla fall, gos med söt och en lunchmacka med en kompis medan den lilla sov. Det gick kanon. Hur snäll liten kille som helst och han LÄMNADES ÅTER föräldrarna, hel, ren och glad.

Det var då någonting hände. Josefin, med träningsväskan fortfarande över axeln springer på sin favoritgrek (faktiskt inte från skåne..=)) som vill bjuda på en snabb öl. ”Ammenokejrå”.

Väskan dumpades i hans lägenhet och Josefin blev resten av kvällen bjuden på shots, öl och vin, i en häääärlig blandning. Eller inte. Josefin hade bara ätit den där mackan. På heeeela dagen. Tror du jag blev knök eller? Kl 05:15 vaknade jag hemma. Mådde prima (for real) och funderade, jag minns taxiresan, men ingenting annat. Hur jag tog mig in i lägenheten? Betalade jag taxin? Vart hittade jag taxin? Kollade lite snabbt mina sms och inser att jag åkte hem vid typ….HALV ELVA!!! hahaha!



Och träningsväskan luktade inte gott heller när jag packade upp den, sådär 1½dygn efter träningspasset...=D

Kan vi seeees snaaaaart!

Puss

2009-09-22 @ 11:47:19

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0