Jag älskar dej

När man sätter dom tre orden i följd, så är det tre väldigt starka ord. Iallafall i min värld.
När vet man? När ska man berätta? Vem ska säga först? Hur säger man det?

Ni som känner mej vet att jag har svårt för sånt där. Jag kan till och med ha svårt med att kalla mina vänner för ord som till exempel gumman.
Egentligen vet jag inte varför. Kanske för att jag är rädd för att när man släpper någon väldigt nära så är det väldigt lätt att bli sårad.
Och ord som för andra är bara just ord, är kanske större och viktigare för mej.
Nu säger jag inte att någon annan säger saker som dom inte menar, men kanske orden inte betyder lika mycket för vissa som för andra.

Dom där tre orden jag älskar dej är jag väldigt försiktig med att säga, och även om jag har varit kär och så, så har jag inte sagt jag älskar dej till en kille sen jag var tillsammans med min första kärlek, Michael, när jag var 16.
Inte ens mina vänner skämmer jag bort med dom där orden. Inte för att jag inte älskar dom, eller för att jag inte vill säga det. Men det är svårt.
Jag tror och hoppas att dom som jag verkligen har så starka känslor för, dom vet det utan att jag behöver säga det hela tiden.

Summan av kardemumman i detta inlägget är ju att jag helt plötsligt befinner mej i ett förhållande, och förr eller senare ska man ju säga dom där orden till varandra.
Jag vet att jag vet när jag känner det, men undrar om jag kommer kunna säga det, eller om jag tålmodigt kommer vänta till han säger det först.



Öppna gärna ditt hjärta för hela cyber-rymden Linn, gör det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan också göra som Samantha på tv:n: Man säger att man älskade dom,när det tagit slut! Smart ju!

2009-03-06 @ 23:12:18
Postat av: Anonym

Jag såg precis på Samantha på tv:n och hon menade på att det är bättre och säga dom orden när man väl varit ihop och det tagit slut. Då är dom orden lättare att säga: jag älskade dig, då!

Bra va?

2009-03-06 @ 23:19:48
Postat av: Sanca

Aj nåooo präsajsli!

2009-03-07 @ 14:40:47
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0