Invandrare

Jag var inne hos min kroatiska granne innan ikväll och fikade med henne och hennes svenska pojkvän.
Vi pratade om en massa random saker och på något sätt kom vi in på Kroatien och dess utbildning.

Pojkvän: Ja, men i er skola lär man sej ju bara att så frön och sånt.
Grannen tar lite illa vid sej och berättar trevligt men bestämt för sin pojkvän att han skulle minsann aldrig klara av den utbildningen dom får där över.
Pojkvän: Vadå? Ni tror ju på allvar att det finns pingviner i Sverige.
Granne (skrattar): Det är som vi säger om hela Skandinavien, att pingvinerna står på rad, bara för att det är så kallt. Tror du jag är dum? Jag vet ju att det inte finns pingviner här nere. Dom finns väl bara i Norrland?
Pojkvän och jag bryter ihop och skrattar så att tårarna sprutar.
Granne (flinar lite nervöst): Eller i Finland menar jag.
Oklart om pojkvännen har slutat skratta ännu, och jag kommer med säkerhet ha träningsvärk i magen imorgon (ja, det finns muskler där under någonstans).



För övrig skrev någon en kommentar om att min blogg är fin nu. Fin? Nödlösning! Hjälp?


Kommentarer
Postat av: Anneli

Det var jag som skrev d o jag tycker den ar battre an den va innan iaf.Puss

2009-08-26 @ 20:41:38

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0