Kronofogden, Försäkringskassan och sömn

När jag var typ 20, fick jag bostadsbidrag. Tydligen hade jag fått för mycket och dom ville att jag skulle betala tillbaka det. Oansvarig som jag var när jag var 20, så sket jag helt enkelt i att betala det.
Något år senare fick jag ett brev av dom, där det stod att dom ansåg att jag inte kunde betala det och att dom därför skulle stryka skulden. Vad bra, tyckte jag. Jag hade för längesen förträngt att jag hade en skuld hos dom ju.

Jojo. Förra veckan fick jag ett brev från Kronofogden. "Underrättelse om sökt utmätning" Men jaha? Jag ringde dom i onsdags och fick prata med en jävla biatch, som var så jävla otrevlig och inte ett dugg tillmötesgående. Hon informerade mej om att dom skule ta mej fan dra 4000 kronor från min lön nästa månad. Men hallååå!! Kan vi inte göra upp det på något sätt? En avbetalningsplan eller så? NEJ!! Men för fan, va otrevlig, va det.


Så jag ringde till Försäkringskassan för att istället fråga dom om vi kunde lösa det på något sätt. Det var ju klart för sent på dagen för att dom som har hand om skulder skulle ha möjlighet att prata med mej, men dom lovade att dom skulle ringa mej dagen efter.
Kärringfan på Fogden hade ju informerat mej om att om inte Försäkringskassa hört av sej till henne på måndag, så är det kört för mej och hon lägger ett beslut som säger att dom ska sno mina pengar, om det så gör att jag inte kan betala mina andra räkningar, det skiter hon i.
Ringde Försäkringskassan på eftermiddagen igår, när dom fortfarande inte ringt. Och hon informerar mej snällt om att dom kanske inte ringer förrän "imorgon eller på måndag" för dom har så mycket att göra.
Men shit pommes! Vad ska jag göra?? Ringer Fogden igen och apan var tyvärr ledig och inte tillbaka förrän på måndag. Ber om att få prata med någon annan och blir kopplad. Varför kunde jag inte fått prata med den jag fick nu, från början? Jättetrevlig och lovade att säga till den där andra åsnan att skjuta upp beslutet lite, eftersom jag kanske inte skulle bli uppringd från FK förrän på måndag.
Idag ringde FK iallafall. Fy fan säger jag bara. Vilken bra kille jag fick prata med. Han var skittrevlig och ville göra allt för att hjälpa mej. Självklart skulle vi lösa detta och han undrade hur mycket jag kunde betala i månaden. Sa att jag vill ju klart bli av med det så fort som möjligt, men kan inte heller betala några fantasisummor. Jag föreslog en tusenlapp i månaden och undrade om det gick bra. Han tyckte att det var hur bra som helst och sa att han ville bjuda på den där uppläggningsavgiften man tydligen får betala i normala fall. Bara 150 spänn, men ändå!
Sen lovade han mej att han skulle ringa Fogdeaset tidigt på måndag och dra tillbaka skiten.
VIlken kille asså! Undrar om han är snygg. Singel kanske?  Han gjorde min dag iallafall.

Och nu något helt sjukt. Jag har sovit ungefär 16-17 timmar. Är det normalt? Kollade lite tv innan idag, sen somnade jag om. Jag säger ju det, dom här förmiddags-veckorna är INTE bra för mej och min kropp!
MEN KOM IGEN!! 17 timmar?! Det är ju inte normalt alltså.

För övrig drömde jag att Johan Palm kommer åka ur Idol ikväll. Tyvärr kan jag inte se det själv *gråter en skvätt* men kanske jag har börjat drömma sanndrömmar? Isåfall kan ni börja boka tid nu. Jag tänker börja spå folk.
Jag kan inte svära på att jag säger är sant, men det kommer kosta 725 kronor per gång. Ok?

Ska hoppa in i duschen nu och sen fixa till mej lite. Ska ju jobba, och jag vill hinna äta något innan jag börjar.


Kommentarer
Postat av: catti

hahaha du e bara för mkt...!! var får du allt ifrån.. o du kan inte betala fantasisummor? vad kallar du 725kr för en spåtimme??? haha vet inte riktigt hur jag ska uttrycka detta men.. hrm.. en annan gång kanske haha =P

2008-10-31 @ 20:38:23
URL: http://liketysplitt.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0