Vindtorkerutare

Jag åker med Jasmin i hennes bil. Det regnar och vi börjar prata om just det, hennes vindrutetorkare. Vi hade ungefär samma samtal för några månader sen och även då sa hon flera gånger "vindtorkerutare" och även då sa jag till henne -DET HETER INTE VINDTORKERUTARE! Tydligen har informationen inte klarat sej hela vägen in för såhär lät det denna gången:

Jasmin: Vad heter det då?
Linn: Vindrutetorkare.
Jasmin pratar för sej själv i några minuter: Vindrutetorkare, vindtorkerutare, vindto, vindru, vindto...
Jasmin: MEN! Varför heter det vindtorkerutare?? Det är väl för fan inte vinden jag torkar?!
Linn: *suck*


Kommentarer
Postat av: Anneli

Alltås vilket sjukt ord egentligen...D låter helskumt när man säger d.



Härom dan skulle jag söka på Ansiktsboken efter en kille,skiver in Magnus Magnusson,kollar på namnet o tänker :Shit så här kan d ju itne stavas,försökte m Mangus o grejor o allt såg helt sjukt ut...Varför ska d finnas så sjuka ord o namn för att man blir helt ställd.



När jag bodde i Spanien så kallade jag fiskmåsarna för fågelmåsar..tyckte d passade bättre,men sanningen e att jag inte kom på vad d hette.



Ja man e som man e när man inte blev som man skulle..



POK

2008-11-06 @ 14:42:06
Postat av: Anneli

Alltås betyder alltsålol



Å som du vet så kan jag fortfarande inte stava t inteS

2008-11-06 @ 14:43:29
Postat av: Linn

hahahahaha

2008-11-06 @ 20:07:22
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

jasmin i ett nötskal

2008-11-06 @ 22:01:26
URL: http://ln82.blogg.se/
Postat av: Jasmin

Japp Jag i ett nötskal!! SKa nog gör mig till blondie lol

2008-11-07 @ 10:05:10

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0