Min lägenhet luktar alger

Har ni kollat under silen till avloppet i duschen någon gång?
Där finns iallafall två hål. Ett där vattnet från vasken rinner ner och ett där allt vattnet rinner ut. För båda hålen ska där sitta ett skydd, typ en ventil.
Det skyddet som ska sitta för där allt vattnet rinner ut, det finns inte i mitt avlopp. Vaktmästaren här uppmärksammade detta en gång för några månader sen när jag hade stopp i vasken, och frågade om det inte luktade surt därifrån ibland.
Jag kan meddela att "surt" är inte rätt ord. Ibland när jag kommer hem och öppnar dörren slåss jag av en odör liknande den lukt man känner vid tippen i slutet av augusti när det är rötmånad och alla har dumpat sina kräft- och räkrester där.
Det luktar verkligen alger och jag kan inte göra annat än att vänta ut den här osen.
Min fråga är då: av vilken anledning har inte vaktmästaren fixat detta? Han bara undrade om det luktade illa ibland. Ja, det gör det! Fixa! Gör rätt!
Det är ju trots allt en hyresrätt jag bor i.

Btw. Jag känner hat bland kommentarerna. Folk börjar få attitydsproblem. Kan de vara avundsjuka månne? Har jag något som dom vill ha? Dom som inte inte kan stava och dom som tror att det ligger en lägenhet i Amsterdam som är riktad mot Stockholm.
Don´t hate the player, hate the game.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Nu ska man inte var sån...e man m i leken får man leken tåla..



Varför ringer du itne upp vaktis igen så han kan fixa.Inte så nice om du nu ska vara hemma ett tag å lukta på apapille dagligen.



Du ska vara glad att du har en vaktis iaf!!!



POK

2008-11-13 @ 18:18:32
Postat av: Linn

Det var ett skämt, Anneli! haha..



Det luktar inte varje dag, en gång varannan månad kanske.. =)

2008-11-13 @ 18:29:26
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jaja,men då reder du ju dej!

2008-11-13 @ 19:06:48

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0