Mätt!!

Ja, här sitter jag och jäser.
Fläskade nyss i mej pannbiff och potatismos med stekt lök och lingon. Till det drack jag en halv liter mjölk. Mjölk är livet!

Som ni säkert redan har fattat, så blir det inte många knop på denna gamla kroppen denna lördag.
Nej, jag väntar på Stjärnor på is och på att dippen i kylen ska bli riktigt kall och god. Med andra ord har jag i planerna att lägga på mej två och ett halvt kilo ikväll.
Jag tränar ju ändå nu, så då kan man väl äta vad man vill, när man vill....

När jag stod och väntade på bussen hem igår gick det förbi en man i 35-40års åldern. Han var stor som ett hus och bar på en väska.
Jag la inte mycket märke till honom förrän han gått förbi mej. Plötsligt hörde jag.
-Nej fan!!
Och ett brak.
Jag blev skiträdd och vände mej om för att se vad som stod på.
Som tur var hann jag vända mej i precis rätt ögonblick för att hinna se honom flyga genom luften och landa på marken med en duns.
Först blev jag rädd att han hade skadat sej och gick fram och frågade hur det gick. Men när jag insåg att han inte skadat något annat än sin stolthet, och när jag såg hur han kämpade för livet för att komma upp, men mest gled runder på den hala marken, höll jag på att omkomma.
Man vill ju helst inte kasta sej på marken och skratta hysteriskt, men det var inte långt ifrån. För detta såg verkligen galet roligt ut!
Och det var inte som att jag kunde hjälpa honom upp heller, han sprattlade runt som en fisk på land och dessutom var han ungefär tre och en halv gånger så stor som mej.
Till slut lyckades han ta sej upp. Han skämdes så pass att han inte ens vågade titta på mej, utan mumlade att det inte var någon fara, och försvann sen bort i horisonten, med svansen mellan benen.

Varför är det så kul när andra ramlar och slår sej? Ja, jag tycker ju att det är roligt när jag själv ramlar också, men måste erkänna att det är lite, lite roligare när man slipper vara den som har ont.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hahahaha..kan inte sluta skratt..Elakt,men kan inte låta blir.Speciellt inte när du skriver som du gör heller.



Kommer du ihåg när Jassi fyllde 20 å vi skulle t Ä-holm i fira henne,när vi fastnade m min bil på gräsetlol

D e ju roligt sähär efteråt,men d va inte så skoj då..Speciellt inte när d va -10.Fast d va ju ni som puttadelol

2008-11-23 @ 00:32:54
Postat av: Linn

Hahahaha!

2008-11-23 @ 00:56:14

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0