Linn tycker till

Tycker inte ni att det här är bisarrt?
Dom pratar om mobbning och anklagar Alex Schulman för att vara en mobbare. Detta gör dom i en studio full av folk som pekar finger åt just Alex Schulman. Jag hörde ett ordspråk en gång: man ska inte kasta sten när man sitter i glashus. Någon annan som har hört det?
Till saken hör att det är ju i huvudsak offentliga personer som 1000 apor gör narr av. Om jag inte har helt fel, så väljer man själv att bli en offentlig person. Ja, om man då inte är kunglig eller något liknande.

1000 apor är ju faktiskt en sajt på internet och ingen tvingas att gå in där. Om man inte finner det dom sysslar med där underhållande, då är det väl bara att strunta i att gå in där?
Själv tycker jag att dom är skitroliga och är där inne flera gånger om dagen, oftast för att läsa deras bloggar.

Dessutom får väl Alex och Calle sin beskärda del av hat flera gånger om dagen i form av kommentarer på deras bloggar?
Jag tycker att Sverige behöver offentliga personer som bröderna Schulman, för att lära oss att inte vara så jävla "uptight" och att lära oss att ha självdistans.

Någon i studion pratade om att folk som bloggar och är elaka mot andra i sina inlägg oftast inte kan stå för det dom skriver och aldrig skulle våga säga detsamma öga mot öga. Och det är säkert helt sant. Sorgligt!

Å andra sidan. Om sajten inte upprörde så mycket som den gör, så skulle inte hälften av dom som går in där, göra det. Alex njuter i fulla drag av det här. Tänk er själv, han fick ett helt program i SVT som handlade enbart om honom. Snyggt jobbat, Alex!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Wiie, en till som tycker som jag.. Läser Alex blogg dagligen o han är ju så skön tycker jag :D haha

2008-11-14 @ 01:47:04
URL: http://chaalle.blogg.se/
Postat av: Linn

Han är ju skitskön! Torra svenskar! =)

2008-11-14 @ 01:48:17
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: sonny

"Till saken hör att det är ju i huvudsak offentliga personer som 1000 apor gör narr av. Om jag inte har helt fel, så väljer man själv att bli en offentlig person."

Jo roligast är när Style by Mats hånar kändisbarn till kändisar som han inte gillar tex:

"Patrick Ekwalls dotter Wilma ser sjukligt blek ut och måste stödjas av bägge sina föräldrar för att inte falla ihop på gröna mattan."

Antar att du skrattar extra högt åt dessa inlägg, precis som Wilma och de andra barnen när de får höra vad deras klasskompisar läst på 1000apor...





2008-11-14 @ 10:22:19
Postat av: Linn

SOnny:

"Om jag inte har helt fel, så väljer man själv att bli en offentlig person. Ja, om man då inte är kunglig eller något liknande."

Citera gärna allt tillhörande om du har något att kommentera.

2008-11-14 @ 12:47:08
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: fru Dale

Jag älskar mycket av det bröderna schulman gör, men visst en del saker är lite väl under bältet.Det känns som de börjar få lite mognare humor sakteligen dock. De är nästan roligast när de gör narr av sig själva. Där har nog många svenskar mycket att lära. Vi har så himla svårt att skratta åt oss själva.

2008-11-14 @ 17:50:16
URL: http://desperatadale.blogspot.com
Postat av: fru Dale

Jag älskar mycket av det bröderna schulman gör, men visst en del saker är lite väl under bältet.Det känns som de börjar få lite mognare humor sakteligen dock. De är nästan roligast när de gör narr av sig själva. Där har nog många svenskar mycket att lära. Vi har så himla svårt att skratta åt oss själva.

2008-11-14 @ 17:50:38
URL: http://desperatadale.blogspot.com
Postat av: Fru Dale

Det var inte meningen att lägga dubbla kommentarer, ursäkta. Förresten så vann du min lilla tävling. Hör av dig till mig på [email protected] med din adress och T-shirt storlek så ska jag skicka det till dig. grattis!

2008-11-14 @ 17:53:43

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0