3

När jag kom hem till mor min i fredags kollade jag det där mejlet jag fått om att jag gått vidare i rekryteringsprocessen för det där jobbet jag sökte på 3.
Dom ville att jag skulle svara på några frågor, typ 50 stycken.
Helt märkligt var det. Jag fick ångest.
Det var frågor om hur man skulle agera i olika situationer. Dom första 20 var ganska enkla, dom var jobbrelaterade om service och så.
Men resterande frågor. På riktigt, jag hade ångest. Man vill ju svara rätt, samtidigt som man vill vara ärlig.
En fråga löd ungefär såhär:
Om du äter på restaurang och den som sitter bredvid dej är ledsen, tar du dej då tid att lyssna på personen?
Så fick man fem svarsalternativ från stämmer korrekt till stämmer inte alls.
Vad svarar man på det liksom? Jag svarade eventuellt.
Nästa fråga:
Om personen börjar gråta, tröstar du då?
Men kom igen!! För det första, känner jag personen? Sitter personen vid mitt bord eller vid bordet bredvid?
Inte fan skulle jag börja krama och trösta någon jag inte känner, som börjar böla hysteriskt på en restaurang. Skaffa kompisar liksom.
Jag undrade när frågan "torkar du dej före eller efter du har skitit" skulle komma. Den gjorde inte det.

Well well. Om jag svarade helt åt helvete så är jag antagligen inte menad för det jobbet iallafall.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vad va d för jobb du sökte? Verkar ju för fan helskumt..Sjuka frågor lr va d d du skulle jobba m,trötsta folk på restauranger?

2008-11-25 @ 11:19:22
Postat av: Linn

hahahaha

2008-11-25 @ 15:49:09
URL: http://lantlollanblogg.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0