Lucka 4

Mm, nu börjar historierna ta slut och det är inte skitlätt att komma på heller. Men jag ska göra detta. Jag kan komma på, jag är inte glömsk.

Dagens bekännselse: Jag har gjort inbrott. I min egen lägenhet.

Detta var inte alls längesen, två-tre månader sen bara.
Jag skulle som vanligt ha en lugn hemmalördag, när Daniel och Nisse tvingade mej att fixa till mej och komma hem till Nisse för förfest.
Jag gjorde det.
Jag blev full.
Vi gick till puben.
Jag blev ännu fullare.
Dom andra ville på efterfest.
Jag ville till stan.
Jag åkte till stan.
Jag hamnade i apstadiet.

Därifrån kan vi ta det.
När jag satt i svarttaxin hem skulle jag leta efter något i min väska. Och när rotade runt där nere i oändligheten, så la jag märke till att mina nycklar inte fanns där.
I panik ringde jag till Daniel och undrade om han hade sett dom, för jag mindes att jag sist såg dom på golvet hemma hos Nisse och Nisse ville inte svara när jag ringde för att fråga. Klockan halv sex på morgonen. But why? Undrade jag.
Daniel gjorde iallafall ett försök till att vara en snäll människa och erbjöd mej att sova hos honom.
Sagt och gjort.
När vi kom dit tittade jag på hans stenhårda skinnsoffa, sen tittade jag på honom och frågade om jag skulle sova där. Jag slapp, han sov där.

Eftersom jag hade min hund i tankarna var jag tvungen att ställa klockan ganska tidigt, för att ta mej upp och lösa det här med nycklarna.
Klockan nio vaknade jag och började ringa runt.
Först till vaktmästaren, som självklart inte svarade. Det var ju faktiskt söndag.
Sen till min kompis mamma, som då bodde två våningar under mej. När jag pratade med henne lät det ungefär såhär:

Linn: Hej! Hur är det?
Stina: Jo, det är bra. Hur är det själv?
Daniel från soffan: Bara bra fan.
Linn: Vad gör du?
Stina: Inget speciellt, äter frukost.
Daniel: Jaa, jag ligger här i soffan. Ööh!
Jag undrar vem fan Daniel pratar med, men skiter i honom då jag vill komma in i mitt hem.
Linn: Jag har gjort av med mina nycklar, har du Görans (vaktmästaren) privata nummer?
Stina: Ja det har jag, men han är bortrest.
Daniel: Vem fan är Göran?
Linn: HÅLL KÄFTEN DIN IDIOT, JAG PRATAR INTE MED DEJ.
Daniel: Oj nähä. Hahahaha.

Sen skrattade vi i en kvart och jag och Stina kom överens om att hon skulle komma och hämta mej, så vi kunde försöka lösa mitt lilla dilemma på något sätt.
När jag kom hem och stod utanför min lägenhet, var plötsligt halva grannskapet involverade i det här och den ena hade med sej hammare och den andra en kofot.
Till slut fick vi upp fönstret och jag lyckades klättra in. Samtidigt som smidiga jag hävde mej in genom fönstret, var den en man som var ute med sin hund nere på gräset. Han tittade väldigt suspekt, jag trodde nästan han skulle ringa polisen. Det kunde blivit lite pinsamt.


Jag och Daniel. Jo, vi är normala. Vi är inte från Åstorp!

För övrigt kan jag berätta att jag några veckor senare glömde mina nycklar hos några vänner som då bodde långt bort in the middle of nowhere, och fick ännu en gång göra inbrott i mitt eget hem.

Dagens blogg blir Spiderchick.
Jag hittade hennes blogg här om dagen när Egoina länkade till henne.
Bloggen är en vardagsblogg om allt och inget och hon skriver på ett riktigt roligt sätt. Ja, hon också.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Du e fan inte normal,men jag tycker ju så mkt om dig ändå

2008-12-04 @ 20:35:45
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag tror det är just därför du tycker om mej faktiskt. Tänk om jag var som alla andra, vad tråkigt det skulle vara. Och vilken tråkig blogg jag skulle ha. Haha

2008-12-04 @ 20:39:04
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Sanca

Ja, den där Daniel alltså... fan vad jag garvade när jag läste det.. han är sååå skadad! =) Ja du också gumman!! =)

2008-12-05 @ 04:13:33
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca
Postat av: catti

haha ja den historien kommer jag mkt väl ihåg hahaha

2008-12-05 @ 22:29:57
URL: http://liketysplitt.blogg.se/
Postat av: catti

har förresten foton på dig från den kvällen

2008-12-05 @ 22:30:52
URL: http://liketysplitt.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0