Födelsedag

På fredag är det nästa brors tur att bli ett år äldre.
12 år..
Jag som tyckte det var nyss som han inte sa något annat än NEJ. Jag är helt säker på att det var hans första ord. NEJ! Vad man än sa till honom när han var liten så svarade han, NEJ!
Min lillebror!

Han som redan har lyckats skada sej på dom flesta ställen på kroppen.
Brutit armen, fått en jättesticka i låret som fick opereras ut, bara för att nämna några.
Min lillebror!

Han som var ungefär fem år gammal när han kastade ett mynt i en brunn och önskade sej något.
-Vad önskade du dej?
-Att jag ska vara en snäll pojke.

AMEEN! Jag får fortfarande tårar i ögonen när jag tänker på det.

Min lillebror!


Kommentarer
Postat av: catti

visst är det jobbigt o veta att ju äldre ens småsyskon blir desto äldre blir vi själva också..

synd bara att det går så ofattbart fort. Krya på deej.. kram

2008-12-15 @ 22:55:11
URL: http://liketysplitt.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0