Hur mycket kostar det?

På torsdag är det alltså dags för farbror veterinär med hundet.
Om jag har riktig tur så har han bara en väldigt allvarlig inflamation någonstans och det enda jag behöver punga upp är för besöket och några tusen för mediciner. Med min vanliga tur måste vi amputera magsäcken och sätta in en ny.
Vi vet ju hur det brukar funka.
Vi minns ju när han var allergisk mot katt, kanin, björn, damm, datorer, luft, träd, apor, elefanter, människor och några saker jag inte kommer ihåg, och dom berättade att det nog var en bra idé att kastrera honom, för det skulle tydligen hjälpa.
Klart vi ska kastrera honom då ju. Klart hans kulor inte har ramlat på plats. Klart att vi var tvugna att öppna upp hela magen. Och klart att det lilla ingreppet kostade dubbelt så mycket som en vanlig kastration.
Men kastration it was.
När bollarna var ett minne blott hade hundet ett cirkus 30 cm långt sår på magen med en sjuhelvetes massa stygn. Detta betydde självfallet att hundet inte fick springa, hoppa eller anstränga sej under dom veckorna som vi väntade på att ta bort stygnen.
Och det gick jättebra. Jag tvingade honom gå i koppel alltid och gick omvägar runt saker med minsta hopprisk.
Dagen då vi skulle ta stygnen kom, och vi hade fixat det där bra, jag och Biffen.
Vi ställde oss utanför huset här för att vänta på skjutsen. Då plötsligt tycker Biffen att det är en strålande idé att hoppa över det låga staketet vid bilarna. Ja det var ju klart att han tyckte det. Och man kan ju liksom inte vara snabbtänkt alltid, så jag hann inte reagera förrän hundet var i luften. Nu var det min tur att visa hur smart jag är, och reagerade med att dra tillbaka kopplet. Ja men visst, klart han hamnar med magen på staketet. Och klart att ett stygn går upp. Klart.
Och klart är också att detta betydde två besök och två fakturor för att ta stygn. K.L.A.R.T!

Jag gissar iallafall på en magsäcksamputation på torsdag.




Kommentarer
Postat av: golly

hur har det gått för lilla biffen????? :( :'(

2010-05-07 @ 01:47:02

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0