Jag har tänkt på en sak


OBS! Varning för allvarligt inlägg.


Människor som dömmer andra människor. Varför? Med vilken rätt?
Sure, det händer att jag dömmer andra också, jag är inte perfekt. Men det är väldigt sällan och händer oftast när personen i fråga har gjort sej förtjänt av att dömmas.
Nu pratar jag om folk som har det som en hobby att dömma andra som inte är som dom själva eller deras omgivning.
Det var en gång en som sa till mej "jag tycker att jag är värd mer än en knarkare". På vilket sätt? Hur drar man den slutsatsen? Till saken hör att vi pratade om en gemensam gammal vän som har valt att leva som narkoman. Och vad den här supermänniskan som är värd mer än andra inte vet är att denna personen har under största delen av sin uppväxt blivit sexuellt utnyttjad av sin pappa.
Det exemplet sätter huvudet på spiken i precis allt jag står för i denna frågan.
Alla är inte som du. Alla vill inte vara som du! Ditt sätt att leva är inte rätt sätt för alla. Dina vägar att gå kan verka onormala i andras ögon. Du är inte perfekt. Ingen är perfekt.

Att vara vacker och rik på utsidan spelar ingen roll om du är ful och fattig på insidan.

Kommentarer

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0