Tranbärsdricka

Tydligen har jag dragit på mej urinvägsinfektionernas Hulken.
I ren panik ringde jag runt till folk innan idag för att ta reda på om det finns något man kan göra för att lindra den totalt osköna känslan av att vilja självoperera ut sitt urinsystem.
Citron sa några, drick mycket vatten sa andra, men det vinnande konceptet skulle tydligen vara att dricka tranbärsjuice, i mängder, två liter sa någon.
Jag i princip sprang ner till ICA och inhandlade den dyraste juicen i hopp om att den skulle vara bäst.
När jag kom hem bokstavligen hällde jag i mej en och en halv liter juice. Och visst hjälpte det. 
Kanske inte på det sättet som jag hade räknat med, men med tanke på att jag var så full av vätska att jag höll på att kräkas upp allt innehåll i min kropp (hjärta, lungor, tarmsystem, lever, njurar, ja allt), så kunde jag inte längre koncentrera mej på att vara kissnödig, eftersom jag var tvungen att ligga totalt stilla och istället koncentrera mej på att inte avlida av illamående.
Ja, så kan det gå när man drabbas av någon sorts panik.
 


OBS! Benen på bilden har ingenting med flickan i inlägget att göra.
OBS2! Inte heller skorna på bilden har något med flickan i inlägget att göra.

Kommentarer
Postat av: Sanca

Tranbärsjuice är faktiskt bättre i förebyggande syfte än när man har fått det. Finns även tranbärskapslar att köpa på naturapotek för förebyggande om man får det lätt.

Citron är det som hjälper bäst när man väl har fått det, eftersom citronsyran "fräter" när du kissar ut den och kan rena rätt så bra.

Men har man fått det ordentligt så kan det underlätta, men inte ta bort.. då är det endast penicillin som hjälper helt!

///En som forskat på sig sj.... FLERA GGR!! =)

2009-06-03 @ 15:47:06
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca
Postat av: Anneli

Blåbär kan precis som tranbär motarbeta urinvägsinfektioner. Genom att försvåra för en av våra vanligaste bakterier som infekterar urinvägarna,E-coli, att fästa på väggarna som omsluter urinvägssystemet motverkar blåbären att vi drabbas av urinvägsinfektioner.

2009-06-03 @ 16:31:49
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Daniel

Sätt lite vodka i...



Då blir man frisk!

2009-06-04 @ 17:53:23
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: sassa

HAHAHH jävla proffessorer här ser ja:P



2009-06-04 @ 19:24:38

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0