The Phone House

Jag sökte jobb där för ett tag sen. Det skulle jag inte gjort!

Dagen efter att jag mejlat regionschefen här i Skåne, ringde min vän Jenny till mej och sa att han hade sagt till henne att han ville att jag skulle börjar med att jobba två veckor för att lära mej och sen jobba extra på helgerna. Perfa tyckte jag. Enda problemet var att detta var på en onsdag och han ville att jag skulle börja på måndagen efter. Så jag fick ju fjäska lite för min nuvarande chef för att få tjänstledigt, och efter att han haft möte med annan chef så hade dom kommit fram till att ok, det skulle jag väl få, eftersom jag ju bara har ett vik där och behöver chansen att hitta ett annat innan viket går ut.

Sagt och gjort. Jag började på Väla på måndagen och första veckan flöt på bra och jag kände att jag trivdes och så. Arbetstiderna jag fick för vecka två var tis-sön 12.00-stängning. Redan på tisdagen började jag känna mej sjuk och febrig och då tyckte butikschefen (utan att tänka på att jag förlorade 2 timmars lön) att det var bättre att jag åkte in till butiken i stan, som stänger 18 istället för 20 som på Väla. Jaja, skit samma tänkte jag.
På onsdagen mådde jag riktigt dåligt och stannade hemma både den dagen och på torsdagen. Torsdag kväll började jag känna mej bättre och skickade ett mess till butikschefen på Väla att jag mådde bättre och ville komma och jobba på fredagen. Jag fick inget svar.
Bestämde mej för att ringa honom tidigt på torsdagen och ställte kl på 7.30 och ringde honom första gången lite innan 8. Inget svar.. En halvtimme senare ringde jag igen. Inget svar. Så då skickade jag ett mess och undrade vilken tid jag skulle börja och vilken butik jag skulle vara i. Inget svar.. Ringde ännu en gång. *trumvirvel* Inget svar..
När klockan började närma sej 10 (butiken i stan öppnar då) började jag undra vad fan som stod på egentligen, så jag ringde Jenny och undrade vad hon tyckte att jag skulle göra och ringde upp butikschefen i stan, som informerade henne om att hon och chefen på Väla hade redan på tisdagen bestämt att jag skulle vara i stan resten av veckan (ännu en gång utan att tänka på att jag förlorade 4 timmar på lördagen och 6 timmar på söndagen). Jaha?? Men varför säger ingen det då??
Jag var inte i stan förran lite efter klockan 12 (2 förlorade timmar till).

Jaja, tänkte jag. Jag orkar inte jiddra, shit happens liksom. Dom har väl mycket att göra liksom.

TIll saken hör att jag har vid detta laget jobbat mina två veckor UTAN ha skrivit på några papper eller ens pratat, messat eller mejlat med regionschefen, för han hade för mycket att göra..... (!)

Ok. Några veckor går (jag har inte hört ljud från dom) och det börjar bli dags att lämna in sina uppgifter och timmar för att få betalt. Skickar ett mejl till regionschefen. Inget svar. Tänkte att jag får väl vänta några dagar. Fortfarande inget svar. Så då ringde jag butikschefen i stan (som för övrigt verkar vara den enda som får något gjort) som säger att hon ska lägga ett mejl till den NYA regionschefen och be henne höra av sej till mej. Ok, tyckte jag, då kan jag förstå att jag har hamnat lite mellan stolarna och kände fortfarande att skit samma, shit happens.
Jag väntar en dag. Jag väntar två dagar. Jag väntar tre dagar. Inte ett pip i telen eller datorn från någon från The Phone House.
Lite irriterad skickar jag ett mess till chefen i stan och tycker att jag behöver få lämna in mina uppgifter så att jag kan få betalt. Efter några timmar svarar hon att hon nu har pratat med regionschefen igen och hon ska ringa mej.
OK!
Denna gången tog det faktiskt inte mer än någon timme innan den här nya regionschefen ringde upp. Och det första hon säger är att hon har förstått att jag har hamnat lite mellan stolarna. NÄ, TROR DU?!
Aja, jag håller mej fortfarande lugn och försöker tänka på att hon är ny och säkert fått ta över en massa jobb från den gamla och är skitbusy.
Hon ber mej iallafall att mejla över mina uppgifter med konto nr och timmar och så, så ska hon vidarebefodra det till lönekontoret. Finally tänker jag, och släpper detta.

Idag när jag skulle få betalt, inser jag att sagan inte är slut ännu. Nej, nej förfan. Jag kollar några gångern om jag fått in pengarna på mitt konto. Nope. Så jag ringde Jenny som kollade sitt konto som sa att hon hade fått sina pengar.
Ok, NU börjar jag bli riktigt irriterad.

Jag ringer till lönekontoret, som inte hittar några av mina uppgifter utan säger att regionschefen inte har skickat dom.
så jag ringer regionschefen och guess what. Inget svar..... Så jag lämnar ett lagom glatt meddelande på hennes svarare, men inser att det kommer ta år innan hon ringer upp mej, så jag ringer igen en halvtimme senare.
Hon svarar och jag undrar. Självklart säger hon att hon har visst mejlat upp mina uppgifter och tom skickat iväg ett PM.
Hon lovar mej att ringa direkt till dom och fixa detta. Detta var vid 14 tiden idag. Ringde nyss telefonbanken, tror ni jag har fått några pengar?

Jag har några kompisar som jobbar för det där företaget och trivs, men jag tycker att detta har skötts så fruktansvärt oseriöst, så jag var bara tvungen att få dela med mej av min solskenshistoria....

Oproffsigt!!

Kommentarer
Postat av: L.N

Du ska ju helt klart ha någon form av kompensation för det som hänt!!!

2008-10-24 @ 19:56:47
URL: http://ln82.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0