Min mamma tror att jag är dyslektiker

Klippningen blev ju bra.
Fröken frisör var lite rädd för att jag skulle yxmörda henne när jag kom innanför dörren, men jag måste erkänna att jag gillar håret bättre nu när jag fick det klippt också.

Direkt efter frisören åkte jag till Väla för att köpa present till min lillebror, Noah, för han fyller år på torsdag.
Jag började med att få lite mat i magen, innan jag satte igång mitt letande.
När jag satt där och väntade på min mat kom dom som städar ut med en sån där maskin som gör rent golvet. Jag tänkte inte ens på det, men paret som satt vid bordet framför mej började skälla på honom och tyckte att om man går på restaurang vill man inte bli störd av att någon kommer och bullrar med en jävla maskin. Det blev världens holabalo och dom gapade och skrek på varann. Till slut gick städaren ner på knä och bad ironiskt om ursäkt och ville inte resa sej förrän dom förlåtit honom. Vad jag skrattade.
Det är ju inte som att det är en femstjärnig restaurang faktiskt. Det är ett köpcentrum och det går flera hundra människor där med sina smutsiga skor hela dagarna, och jag är helt säker på att det där paret skulle gorma om att det var smutsigt om dom inte städade kontinuerligt.

Sen började jag strosa runt där i butikerna. Till sist kom jag till JC och precis innanför ingången hängde en sjukt snygg Marvin-(Marwin?)jacka.
Det är ju lite svårt att köpa kläder till någon som inte är på plats, men jag provade den på mej själv och den passade, så jag trodde att den skulle passa Noah också.
Nu var det halva priset och då har man bara tre dagar på sej att byta om det inte passar, så jag åkte hem till dom för att låta honom prova den.
Självklart var den lite för liten. Jävla skit! Den var verkligen apsnygg!

Min mamma berättade att hon varit inne och snokat lite här och hade självklart något att gnälla över. Gnäll, gnäll, gnäll. Hon tyckte att det var pinsamt att jag stavar fel emellanåt. Ja, jag skrev ju detsamma för två inlägg sen, jag vet.
Men hon nämnde att jag nog är dyslektiker.
Jag är inte dyslektiker, jag är slarvig. Men jag lovar på heder och samvete att lusläsa varenda inlägg innan jag publicerar.

Självklart kunde jag inte gå runt där på Väla utan att köpa något till mej själv. Det vore ju destruktivt beteende. Så det blev en tunika och två par tights.
Så nu mår jag bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm... Varför är vissa människor så gnälliga? Men riktigt bra agerat av städaren.









2008-11-18 @ 22:32:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/6531/
Postat av: Anneli

Asså hur gammal e Noah egentligen? Jag menar m tanke på att jackan passade dig o va för lite till honom.

har iofs inte sett honom på hundra år,men va fan växer dom så snabbt?

2008-11-18 @ 23:23:34
Postat av: Linn

Haha.. Han fyller 14 på torsdag. Ja, tiden går fort vattu.

2008-11-18 @ 23:40:59

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0