Singel

Igår läste jag boken "Dumpa honom! Han vill faktiskt inte ha dej.". Den här boken borde alla singeltjejer använda som sin Bibel.
Man skulle väl kunna säga att det är självhjälpsbok, och det är en tjej och en kille från USA som har skrivit den. Det som gör den så bra är att killen på ett totalt ogenerat sätt berättar om alla tecken man som tjej måste öppna ögonen för när killar man träffar kommer med alla dom typiska ursäkterna. Det finns liksom inga ursäkter. Vill han ha dej så visar han det, and that´s that.
Han säger att man som tjej inte ska förvänta sej annat än att om killen verkligen är intresserad så kommer han visa det, och gör han inte det så är han inte värd att vänta på. För då vill han faktiskt inte ha dej.
Man ska alltså inte som tjej ta första steget eller vara pushig. Man ska inte ringa om han inte har ringt, och har han inte det så ska man inte stirra på telefonen för att vid minsta ljud hoppas att det är han som har tagit sitt förnuft till fånga.
För så är vi tjejer. På riktigt. Träffar man en kille man blir intresserad av så vill man klart att han ska vara intresserad tillbaka, och visar han inte det så hittar man på 238624086 olika ursäkter till varför. Han har mycket att göra. Han är inte redo. Han behöver träffa mej mer för att inse att han är intresserad egentligen. Han har inga pengar på telefonen. Ja, dom är många.
Enligt honom, och jag tänker välja att tro på honom, finns det inget som kan komma i vägen OM killen är intresserad.
Tjejen skriver om hur hon hatar att vara singel och allt vad det medför.
Jag hatar inte att vara singel. Jag hatar att jag inte har träffat någon som matchar mej. Jag är inte desperat. Men jag vill väldigt gärna träffa någon att dela mitt liv med.
Med det sagt så betyder det inte att jag är beredd att ta vad jag får. Absolut inte. Så har det aldrig varit, och är ännu mindre efter att jag läst den här boken. Han vill att vi tjejer ska förstå att vi inte är värda något mindre än det bästa. Och det är ju såklart helt sant. Dom som känner mej vet att jag är löjligt kräsen, kanske för kräsen, och säger ibland till mej att jag måste sänka min krav. Men varför? Man kan ju inte bara ta någon för att ha någon. Nej, då lever jag hellre ensam.
Den här Greg som har skrivit boken har på dom tre timmarna det tog att läsa den, lärt mej att inte vara den som ringer utan låta det bero. Som sagt, är han verkligen intresserad så kommer han visa det.
Så ni som tyckte jag var svår innan, it just got even worse.

Kommentarer
Postat av: Wolf

Men det gäller ju åt båda håll, inte bara för tjejen.

Som kille ska man väl inte "förvänta sej annat än att om 'tjejen' verkligen är intresserad så kommer 'hon' visa det, och gör 'hon' inte det så är 'hon' inte värd att vänta på. För då vill 'hon' faktiskt inte ha dej.

Handlar det om ömsesidig förälskelse så skiljer sig inget i viljan att få vara med den andra.

2010-05-10 @ 09:13:01
URL: http://www.facebook.com/ulf.liljankoski
Postat av: Linn

Såklart.. Men nu menar 1ag innan man blir förälskad. Första intresset liksom. Du ska få läsa boken så förstår du =)

2010-05-10 @ 17:36:04
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Wolf

Va, man ska ju inte dejta personer som man inte är förälskad i, på det sättet, säger jag. Sånt har man inte tid med. :) Man vet ju efter 1-2 ggr om det första intresset var befogat eller ej.

2010-05-10 @ 18:15:37
URL: http://www.facebook.com/ulf.liljankoski
Postat av: Linn

Ja precis. Och enligt han som skrivit boken så kommer killen höra av sej om han är intresserad. Vi tjejer är väldigt bra på att hitta på ursäkter varför han inte hör av sej trots att han är intresserad. Summan av kardemumman är iallafall att han kommer ta kontakt OM han vill något. Då är det ju bra om vi tjejer slutar bygga luftslott, och bara väntar istället. Ni slipper jobbiga brudar och vi slipper bli besvikna.

2010-05-10 @ 18:59:56
Postat av: Wolf

Haha, så då stämmer det att det är Er det är fel på :P

2010-05-10 @ 19:07:20
URL: http://www.facebook.com/ulf.liljankoski
Postat av: Linn

Alltså ja och nej. Jag tror det handlar om att vi är så olika att vi aldrig kommer komma underfund med varann. Vi tänk helt olika liksom .

2010-05-10 @ 20:01:38
Postat av: Sanca

Det är sant det där. Tjejer kan komma på hur många ursäkter som helst till varför han inte har ringt eller tom låter ointresserad när man ringer... han kanske är stressad? har mkt att tänka på? bla bla bla. Sen är det sant.. vill en kille träffa en så gör han det... BASTA... givetvis kan det ju finnas enstaka undantag, men i regel är det faktiskt så. Låter väldigt mycket som filmen "He's Just Not That Into You"

2010-05-10 @ 20:23:17
URL: http://casaamore.weebly.com/
Postat av: Linn

Vet inte om jag har sett filmen, men den är iallafall baserad på denna boken =)

2010-05-10 @ 21:03:07
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Sanca

Kunde tänka mig det faktiskt när jag läste inlägget. Du borde se den =) Skitbra.. man fick upp ett ljus där också! =)

2010-05-11 @ 09:24:40
URL: http://casaamore.weebly.com/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0