Fjortishångel

Ok, jag har undanhållit en sak för er. Jag ber om ursäkt för detta.
I någon av mina dunderfyllor på senare tid råkade jag visst fjortishångla med en pojke.
Det kan ju vara trevligt och så, men det blev en del missförstånd efter, och ett jädrans holabalo. Det löste sej snabbt och ingen skada var skedd.
Så idag. Väla.
Jag går där i godan ro (stressar runt som en iller på amfetamin) och plötsligt känner jag hur någon, med all kraft, boxar mej i magen.
Det var chocken.
Amen ni vet. När man träffar någon och inte vet hur man ska agera.
Från ingenstans förvandlades jag till en liten flicka med blonda flätor och röda rosetter till hårband, och lyfte på handen i ett försök till en vinkning. I normala fall skulle jag självklart stannat och pratat en stund, inte nu. Nu önskade jag att jag var tonårshäxan Sabrina och kunde göra mej själv osynlig. Jag försökte. Det funkade inte.
Nåja, sammandrabbningen var ju ganska snabbt över och jag återfick mitt stresslugn, och min jakt på Fred Perry-kepsar och presentkort fortsatte.
Precis när jag lyckats förtränga att jag träffat dom gick jag och av någon anledning rotade i oändligheten (väskan), lyfte blicken och guess what..... Där var dom igen.
Vad ska jag nu göra? Var ska jag ta vägen? Får jag plats i soptunnan där? En butik, perfekt.
Jag gjorde ett försök till ett leende och innan vi hann komma för nära varann, pep jag in i närmsta butik.
Utan att först titta vilken butik, såklart. Undrade lite var jag hade hamnat. Hoppsan. Enda butiken på hela jävla Väla som det inte finns en pinal som skulle intressera mej. Brothers.
Undrar om dom skrattade. Eller ja, undrar hur mycket dom skrattade.

Kommentarer
Postat av: catti

haha vem har du fjortishånglat med??

2008-12-23 @ 13:05:48
URL: http://liketysplitt.blogg.se/
Postat av: Linn

Haha. Hemligt =P

2008-12-23 @ 15:56:54
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0