Fortfarande singel

Det blev självklart en smärre diskussion på detta inlägget.
Wolf vill ta sitt släkte i försvar och lägga över skulden på oss tjejer, det är vi som är konstiga. Och det är säkert så. Saken är att i boken skriver Greg flera gånger att killar hellre dör än att säga "jag är inte intresserad" rakt ut till en tjej. Det är ju klart felet dom gör. Felet vi gör är att analysera sönder allt han säger och gör, och omedvetet hittar vi på ursäkter till varför han inte verkar vara speciellt intresserad.
En gång i mitt liv har en kille sagt rakt ut med ett sms byggt av stenhårda ord: Jag ÄR INTE intresserad av dej. Jag vill inte träffa dej, jag vill inte prata i telefon med dej, jag vill inte att du skickar sms till mej, jag har inga känslor för dej.
Och det kan ju kanske uppfattas som ganska elakt, men faktum är faktiskt att detta är den enda gången jag verkligen har förstått att han är verkligen inte ett dugg intresserad, och lagt honom på hyllan och gått vidare med mitt liv utan större betänkligheter.
Självklart har jag, som dom flesta andra tjejer, träffat många andra som inte heller varit speciellt intresserade, men man har liksom hängt kvar. Och det beror ju enbart och endast på alla ursäkterna man själv har skapat. Slut med det.

Nu tänker jag alltså experimentera med mitt kärleksliv.
Det är ganska exakt ett år sen det tog slut med mitt ex, och under detta året har jag inte träffat någon som har intresserat mej tillräckligt mycket för att lägga energi på. Nu nyligen har två potentiella killar tagit sej in i mitt liv.
Jag tänker följa Gregs råd och bara luta mej tillbaka och se om det funkar bättre än när jag, faktiskt, patetiskt har greppat efter halmstrån genom att "bara skicka ett sms och fråga hur han mår" eller "råka ringa på fyllan".

Det ska bli intressant.


Se ironin i att den ena killen är samma kille som för ungefär sex år sen kastade iväg det väldigt rättframma sms:et längre upp i inlägget.

Kommentarer
Postat av: Wolf

Haha, nej jag sa att samma sak gällde oavsett om man var kille eller tjej. Men jag tolkade ditt svar som om DU menade att det var tjejernas fel ;)

Varför måste jag alltid försvara mig! :P

Jag kan peka ut tjejer åt dig som gjort exakt samma sak mot killar, och jag kan peka ut mängder med killar som hittat på bra anledningar till varför tjejen inte kunnat träffat etc.

Jag är bra på människor och beteendemönster. Anledningen till det är inte att jag har pluggat sociologi, utan jag pluggade, och ägnar mycket tid åt sociologi, för att jag redan var bra på det ;)



Det jag vill säga alts är att det inte är någon större skillnad mellan män och kvinnor.

Jag tänker läsa den där boken. Säkert ett hafsverk som bygger på etablerade könsrollsfördomar. Enkla generaliseringar som presenteras som sanningar - det brukar bli rätt populära böcker av sånt faktiskt.

2010-05-10 @ 22:33:11
URL: http://www.facebook.com/ulf.liljankoski
Postat av: Linn

Nej Uffe!! Det är ju det som är så bra med den här boken. Att det är en man som erkänner. Läs den, så diskuterar vi vidare sen =)

2010-05-10 @ 22:48:14
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0