Stora städsöndagen

Några av er kanske undrar hur jag bor?
Bor hon på en gård långt ute på landet?
Bor hon i ett flådigt hus vid stranden?
Bor hon i en stuga ute i skogen?
Bor hon i en koja i ett träd utanför en stuga i skogen?
Bor hon i en helt vanlig lägenhet?
Bor hon på gatan (råkade skriva geten först, mycket roande!)
GÅR hon på gatan?

Jag kan nu meddela att inget av ovanstående är rätt just nu.
För just nu bor jag i en sanitär O-lägenhet.
Men imorgon ska jag ta tag i det där.

Hela dan får hon arbeta. Hon får jobba, hon får streta. Putsa, diska, tvätta, damma, varje dag är det detsamma.

Och när jag är klar ska jag tända 23086520 ljus, slänga mej på soffan med godis på bordet och chirre med dirre i knäet. Ja, det ska jag!


Kommentarer

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0