Överintelligent hund

Ja han är smart den där.
Jag tror inte på att uppfostra sin hund genom att slå och skrika.
Men om min hund har gjort något riktigt störigt, typ placerat sopor på hela golvet tre dagar i samma vecka, höjer jag rösten och knäpper honom två gånger på nosen.
Förut pep han iväg så fort jag öppnade munnen om han hade gjort något han visste att han inte fick. Han irriterade mej lite extra genom att springa runt som att han inte visste om han skulle hoppa ut från balkongen eller krypa upp i sin egen röv. När han väl kom fram fick jag vifta i luften för att hinna träffa nosen som han smidigt lyckades dra åt sej hela tiden.
Detta var innan han blev hundarnas Einstein.
Nu har han klurat ut hur han ska göra för att slippa ens bli tillsagd.
"Var så söt du bara kan, så kan hon inte vara arg". Precis så tänker han.
Nu väjer han inte ens för knäppningarna på nosen, utan han bara sticker fram sitt lilla huvud för att ta sitt straff och sen springer han frivilligt och lägger sej i korgen, där han vet att han hamnar om han har gjort något han inte får.
Sen ligger han där till jag säger att han inte behöver ligga där mer. Och under hela tiden han ligger där ser han ut såhär:

 

Det går ju inte ens att försöka vara seriös när man säger att han inte får göra så.

 

 

Ps. Om ni undrar varför jag låter som ett mongo så är det för att jag en smula förståndshandikappad. Slut på Ps


Kommentarer

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0