The cat who wanted to die

Ni vet den där hunden Rags.
I helgen var jag på fest och fick äran att träffa katten Ozzi, som man lätt kan tro är Rags kattliga motsvarighet.

Katten Ozzi har helt uppenbarligen en ganska stark dödslängtan.
Detta påstående grundar jag på att han gärna hänger halvvägs utanför fönstret.
Vid ett tillfälle tyckte katten Ozzi att det var en bra idé att ta sej ut på fönsterbläcket på utsidan av fönstret som var stängt.
Ozzis husse och jag diskuterade.

Husse: Hur ska han nu komma tillbaka in?
Linn: Äh, han är katt, han kommer backa in.
Husse: Jag är lite osäker på om han klarar det.
Linn: Jodå. Jag hade en katt en gång och han brukade..........

Ni vet tecknade filmer, när dom faller från något högt och liksom stannar kvar i luften och sprattlar med benen. Detta var nästa syn att skåda. Lite kraffs på fönsterbläcket och bye bye Ozzi.
Husse såg något panikslagen ut när han snabbt reste sej och sprang ner för trappen för att se om Ozzi överlevt sitt flygförsök. Under tiden höll jag bokstavligen på att skratta ihjäl mej.
Ozzi klarade sej utan några större skador, möjligen något chockad.

Någon timme senare bestämde jag mej för att gå vidare ut i natten, satte på mej skorna och var på väg ut genom dörren.
Varför går det inte att stänga dörren? Jag får väl trycka lite hårdare. Nehej, det går fortfarande inte, jag trycker väl ännu hårdare då. Vänta nu.....
Att katten Ozzi hunnit klämma sej in mellan dörr och karm var tyvärr inte min första tanke och om han hade några hela ben i kroppen efter fritt fall ner från fönstret, så fixade jag det nu.

Lite osäker på om kattliga är ett ord som idag används ofta i mannamun.

Kommentarer
Postat av: Sanca

ASG... fan vad elakt att klämma han!!!!! =)

2009-05-14 @ 06:09:19
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca
Postat av: Johanna

HAHAHAHA! Jag dööör! Du är för fan icke klok :D

2009-05-14 @ 07:56:45
URL: http://hannatoj.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0