Vad ska jag göra med mitt liv?

Mmm..
Igår var jag på uppföljning av den där kursen jag går på Ams, som jag för övrig fortfarande inte fattar vad den går ut på.
Vi pratade om vad jag vill göra i framtiden och så, och jag sa att jag vill jobba med människor.
Inte som jag har gjort fram till nu, utan typ som drogterapeut eller behandlingpedagog.
Jag tror jag vill jobba på ett behandlingshem för ungdomar.
Problemet är ju att jag isåfall måste plugga mej själv sönder och samman i ungefär 500 år. Och jag vet inte om jag skulle palla det, och dessutom skulle det bli jävligt ostabilt ekonomiskt.
Då sa hon något i stil med att hon kanske har någon kontakt jag kan prata med och att det kanske inte behövs så mycket utbildning, utan att det mer handlar om personlighet och hur man passar eller inte passar för ett sånt jobb.
Ja, jag hoppas ju på att hon har rätt och att jag iallafall inom några år gör något jag verkligen vill.

Idag ska jag lära mej att stänga Sju elva.
Vi får väl se hur det går.

Kommentarer
Postat av: Sanca

Fan vad bra!!! Håller tummarna för dig!

2009-03-11 @ 15:00:18
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca
Postat av: catti

jag ska läsa till behandlingspedagog e bara 2 år

mega soft utbildning

2009-03-12 @ 11:15:18
URL: http://liketysplitt.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0