Allergisk?

Vaknade idag och undrade varför jag helt plötsligt hade förvandlats till en prickig korv och varför det kliade till förbannelse över hela min kropp.



Slog en snabb signal till herr doktor som bad mej komma omgående.
Det gjorde jag.
Han undrade vad problemet var, jag drog upp ärmarna.

Oj! Men kära nån. Hmm.. Ojojoj. Jaha. Mhm. Hmm..

Av doktors reaktion att dömma var det klart för mej. Som jag visste, var det alltså kört. Nu skulle jag dö.
Jag fick sitta där i 45 minuter medan han gav mej medicin efter medicin. Tabletter löstes upp vatten och dracks (overkligt äckligt smakade det, för övrigt) spruta sattes i armen, goda råd uttalades.
Nu sitter jag här framför min dator igen.
Skakar som ett asplöv av sprutan, hjärtklappningar som att jag sprungit Skåne runt och inte den minsta förbättring.

Slutet är nära!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Men jisses, vad händer med dig?

Sa han inte vad det va? Ser ju ut som nässelutslag.Ätit ngt som du inte brukar?

Betapred var det nog du fick. Jag tycker det smakar gott..haha...

Vad fick du för detta nu då?

Krya på dig!!!!Puss

2009-06-10 @ 20:26:08
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Linn

Ja, jag är tydligen allergisk mot medicinen jag fick mot urinvägsinfektionen. =)

Betapred var det nog ja, det sa min mamma. Fy faaaaan vad äckligt det var!!

2009-06-10 @ 21:14:17
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0