Nyårsafton from hell

Ok, vi kör. Jag har ändå inget bättre för mej. Förutom att tycka sjukt synd om mej själv och tro att jag kommer dö inom kort.

Dagen började uselt med att M var tvungen att ta tåget hem till Stockholm tidigt som sören.
När han stängt dörren från utsidan, slängde jag mej i sängen och tänkte ta igen lite förlorad sömn från dom senaste dagarna.
Jovisst, jag vaknade vid fem tror jag, med feber och förkyld som en ko.
Oh well, bara att bita ihop. Det var ju nyårsafton.
Sandra trillade in hos mej så småningom, och som vanligt när vi ska något, tog vi god tid på att göra oss i ordning.
Hela tiden ville jag helst klättra upp i min säng, dra täcket över mej och sova i en vecka eller två. Sandra var flitig med att berätta för mej att jag såg ut som att jag helst ville dö.

Klockan var väl kanske halv elva när vi äntligen lyckades ta oss till Nisse.
Där var vi i en halvtimme ungefär, innan vi tog oss in till stan med Nisses bil. Det skulle bli en snabbis till stan och sen tillbaka innan tolvslaget.
Jo tjena. Sandra och Linn - inget går någonsin som det var tänkt. Dömt att misslyckas.

När vi fortfarande var inne i stan började bilen låta lite märkligt. Wröm wrööm wuuoooööömmm. Ungefär så.
Det gick dock över ganska snabbt och vi tittade på mätaren för att försäkra oss om att det fanns bensin i bilen. Visst fanns det det.
Vi gasade på lite extra för att verkligen hinna tillbaka innan det var raketdags.
Kommer ut på motorvägen.
Wruuuoooööööm host wrööm host host woouurrööömm.
Vi hann ut på motorvägen.
Bilen dog.
Klockan var nu 23.45.
Jag ringde Nisse och frågade vad fan som stod på med hans bil.

Nisse: Vadå då?
Linn: DEN ÄR DÖD!
Nisse: VAD?
Linn: JAA! Vi står på motorvägen och bilen är död?
Nisse: Skojar du?
Linn: NEJ! Bilen är död! Klockan är kvart i tolv, det är nyårsafton och vi står stilla på motorvägen.
Nisse: Nääää?
Linn: Jooooo!
Nisse: Neeeej!! Bensinmätaren har ju fastnat. Jag trodde bensinen skulle räcka. Är det sant?
Linn: Jaa, det är sant!
Nisse: Neeej! nejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnej.
Linn: JO!

Som tur är så är det ju inte som att alla, varenda jävel, dricker sprit på nyårsafton. Tur också att det var lätt att komma på någon som kunde hjälpa oss.

Klockan blev 00.00 och vi tittade på vår skumpa som vi inte kunde dricka eftersom Sanca var tvungen att köra så småningom.




När vi stått utanför bilen och tittat på raketer en stund blev det kallt och vi förflyttade oss in för att fira vidare.


GOTT NYTT ÅR!


JA PRECIS, GRÅTT NYTT HÅR!!

Tack och lov kom Sandra på att hon har en vänlig vän som nyss har fått barn och denna vänliga själ, Linda, tog sej ut runt tolvslaget på nyår, för att inhandla bensin och rädda oss från the highway.

När vi väl var framme hos Nisse var festen helt död och vi bestämde oss så småningom att gå hem till mej.
Det var Sandra, jag och några folk som jag knappt känner.

Nattens höjdpunkt var när Dennis skulle hämta ett glas.
Han tyckte uppenbarligen inte att mina köksluckor var speciellt moderna, med tanke på att han i ett försök att öppna en, ryckte loss den.



Genom att slå den i huvudet på sej själv försäkrade han också sej om en bra bakfylla idag.







Själv då?

Kommentarer
Postat av: Anneli

Varför händer bar såna saker med Er? Varför, varför varför?

2009-01-01 @ 21:34:18
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Linn

Hahaha!! Det kan man undra!

2009-01-01 @ 21:47:01
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Sanca

Det kan man verkligen undra! Men ... som sagt... denna nyår lär vi ju komma ihåg!

2009-01-02 @ 14:22:46
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0