Fenomen

Ja, när man jobbar i bar och restaurang då finns det verkligen en hel del fenomen som man förundras över.
Till exempel när det kommer ett sällskap och vill äta. Alla borden utom ETT är uppdukade och redo att sittas vid, nog fan ska dom alltid sitta vid det bord som är fullt av tomma glas och smutsigt utav bara helvete.
Ett annat fenomen är dom här rötäggskvällarna.
Man kan nästan känna av första gästen för att veta hur kvällen kommer bli.
Igår var en sån kväll. En riktig jävla rötäggskväll. Den ena fullare än den andra. Den ena dummare än den andra.
Två satt i baren och skrek vilka låtar dom vill höra hela förbannade kvällen.
En kärring var full så hon ramlade och fattade inte varför vi bad henne lämna stället.
En annan kärring var också för full. Inte heller hon förstod vad vi menade med att hon ju faktiskt knappt kunde gå. "Nej, men jag är inte så full. Jag kommer precis ute ifrån snön, man blir lite vinglig i benen då."
Whaaaat?!
För att krydda tillvaron lite extra hade vaktbolaget satt in en ny kille. 21 år, inte speciellt stor (ganska liten för att vara ärlig), ensam.
Hade det blivit bråk och han hade gått emellan..... Enda sättet jag kan tänka mej att han skulle kunna stoppa det vore för att dom skulle börja skratta istället för att slåss.

En av dom där nötterna som stod i baren och gapade om låtar hela tiden, var på tok mycket störigare än den andra.
Han bankade i baren, han busvisslade så att det skar i öronen, han gapade, han skrek, han klirrade i glasen, jag ville yxmörda honom.
Jag bad honom snällt och vänligt att sluta, dom första 26597462 gångerna. 
Men ge dej! MEN KOM IGEN! LÄGG AV! Amen, sluta för helvete. Ungefär så lät det dom resterande 4387628430.
Mitt tålamod tog slut när han tittade mej i ögonen, tog sin hand mot ett shotglas och sakta, sakta puttade det över baren så att det ramlade ner bland flaskorna.
Blev jag förbannad?
Skiter björnen i skogen?

NU FÅR DU FAN I MEJ GÅ HÄR IFRÅN!!!!!
Halvskrek jag och förväntade mej att behöva jiddra. Men man skulle kunna säga att jag trollade direkt istället, för killen tittade på mej som att hans mamma hade skrikit på honom, vände sej om och försvann.

-Shiit vilken power du har, är du gift? sa en annan gäst.

Jag tittade på honom. Han sa inget mer.

Kommentarer
Postat av: Catti

hahaha ajdå ingen höjdare till lördagskväll...

hmm men man kände inget sug att stanna där helt fel folk igår...

kram

2009-02-22 @ 17:48:07
URL: http://liketysplitt.blogg.se/
Postat av: alma

go linn go linn go linn!!! whoohoo! hejja hejja hejja!

2009-02-22 @ 18:11:27
URL: http://almasolum.blogg.se/
Postat av: Anneli

Du ska inte underskatta vakten. Han kanske tränade kampsport, så han hade kanske klarat av det. Man vet aldrig vad dom finnes under kläderna=)

2009-02-22 @ 22:46:23
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha... tur jag kom och förgyllde din kväll i typ 20 min då! =) Hmm... d va väll i lördags?

2009-02-23 @ 09:21:50
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0