Joho

Efter att ha lallat runt bland en massa bloggar ett tag tänker jag att, det där kan jag också. Så jag tänkte köra på ett tag och blogga om min totalt ointressant vardag. Alla verkar ha så jävla intressanta och hektiska liv, så jag tänkte försöka ge en bild av en helt vanlig lantlollas liv.

Framför allt har jag totalfastnat i Schulman-karusellen och snokar i deras bloggar flera gånger om dagen. Shit asså. Jag tycker fan att Alex är skön. Inga krussiduller där inte, pang på bara. Och Katrin, mjo.. Hon är kanske inte vassaste kniven i lådan, men hon är jäkligt rak och naturlig iallafall, och hon kan ju omöjligt vara helt pantad med tanke på vad hon faktiskt har åstadkommit i sitt liv.

Nåja.. En annan grym blogg är emil.blogg.se. Någon hade länkat till honom bland Alex Schulmans kommentarer, och VILKEN SKÖN KILLE! =) Grym humor och jag skrattar högt för mej själv när jag läser vissa av hans inlägg.

Så vad gör en lantis som jag vaken såhär mitt i natten? Inte en jävla aning egentligen. Kl är 1.27 och jag ska upp kl 5.00. Ja, så är det! Kommer nog aldrig bli "vuxen" i det anseendet. Är man kvällsmänniska så är man liksom.

För övrigt går min hjärna på högvarv beträffande min födelsedagsfest. GAH! Hur fan ska jag ha råd? Hade man haft ett säkert jobb, så hade det väl varit sin sak. Men nu är man troligtvis arbetslös efter 12 november. Kan inte säga att jag är jätteledsen för det, jag har ju velat ha nytt jobb ett tag och sökt som en dåre, men det är inte det lättaste att hitta ett kan jag säga. Skickade iväg två ansökningar idag. En till en klädesbutik och en till en restaurang. Om jag inte skulle få det där på restaurangen, så skulle jag bli förvånad, med tanke på hur mycket erfarenher jag har. Men JAG VILL ju egentligen INTE jobba i den branchen mer. Inte på heltid iallafall. Men vad gör man? Jag får ju liksom ta det som finns tills jag hittar något bättre.

Jaja, tillbaka till festen nu då. Jag fyller ju då 30. =S Tiden går då fort när man har roligt. (?) Någon som har något förslag på vad man kan ha för mat? Jag hade väl tänkt något i stil med potatissallad och kallskuret. Enkelt liksom. Och inte allt för dyrt heller.
Sen blir det väl att man får försöka ta sej ner till Tyskland och köpa öl, vin och cider. Och sen var det lokalen. Får nog bli Perslund, som ligger här i vår lilla by. Det är himla mysigt där faktiskt och en bra lokal. Har tänkt att jag ska ringa dit nu i en vecka, men glömmer hela tiden. 

Tråkigt att man inte är trött när kl är så mycket. Jag somnade ju klart en "liten" stund (4-5 timmar) när jag kom hem innan idag, så kan kanske ha med det att göra? (!) =)

Förresten.. Jag är ju ny på det här. Vad är ok att skriva om liksom? Någon som vill ge mej lite tips och coaching? haha..

Måste ta en runda i regnet med hunden min. Skoj skoj!


Kommentarer
Postat av: sassa

eyyy har ju erbjudit dej hjälp tokfan..låt mej hjälpa deej!!!!



pözz

2008-10-17 @ 02:10:45
Postat av: Linn

Klart du får hjälpa mej! Men jag kan väl få fråga om någon annan har något förslag också? =)

2008-10-17 @ 02:45:28
Postat av: sassa

NÄJJ e du gift me mej så e de BARA jag som ska finns i dina tankar ;)

2008-10-17 @ 13:46:57

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0