Störiga småsaker

Ja, jag har ju den genen alltså. Jag kan störa ihjäl mej på små små saker, som jag egentligen vet är totalt obetydande.
Det gäller framför allt på jobbet, inte speciellt mycket privat. Tack och lov!
Som på mitt nuvarande jobb. Jag vill ha allt i raka linjer, vilket egentligen är helt onödigt eftersom karmarna ska flyttas till en annan pall senast ett dygn efter vi lagt dom på vår pall. Men det stör mej!! Ska man göra så GÖR RÄTT för fan!
Och på mitt förra jobb. Ojojoj. På restaurang. Låt mej informera om att en restaurang är FULL av småsaker man kan störa sej på. Att folk inte ställer ölflaskorna i kylen med ettiketten (stavning?) utåt. Att man inte ställer kaffekopparna med alla öron på samma håll. Att man inte ställer tillbaka spritflaskan på sin plats när man har använt den. Ja, ni fattar själv.
Ett tag jobbade det en kille där, Costas (Nemo), som ÄLSKADE att reta gallfeber på mej. Ibland när jag kom kunde han ha flyttat runt alla flaskorna i kylen och satt dom på fel platser. Oj, vad han tyckte att han var rolig. Själv låg jag på kvällarna och fantiserade om hur jag skulle tortera honom vid lämpligt tillfälle. Tyvärr hann han sluta och flytta till Stockholm. Synd! Kanske man skulle söka upp den där lilla greken och säga honom ett ord eller två.
Iallafall. Att jag tar upp detta nu är för att jag idag höll på att få en hjärnblödning på han jag jobbade med. Om man nu tvunget MÅSTE gå och röka mellan dom egentliga pauserna, kan man då inte sätta igång fläkten och stänga dörren, så att inte hela jävla avdelningen stinker rök?! GÖR RÄTT!! Ett tag var jag nära på att gå fram och skalla honom, men ångrade mej. Jag vågade inte.

För övrigt gick det faktiskt jävligt bra på jobbet idag. Jag är så jävla duktigt alltså. Undrar hur dom ska klara sej nu när jag ska sluta. Tror dom kommer kursa faktiskt. Undrar hur deppade ledningen borta i USA är nu för att jag blir tvingad att sluta, dom måste må dåligt. Jo tjena, dom skiter totalt i mej kan jag säga.

Jag ska glo på tv en stund nu, får se om jag skriver något mer sen. Klarar ni er sålänge?

Kommentarer
Postat av: Erika

De jobbigaste e ändå att störa sig på att någon stör sig!! ;)hehe

2008-11-03 @ 23:58:27
Postat av: Linn

Ja, det är då man ska strunta i att umgås..!

2008-11-04 @ 00:26:33
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag e precis som du...Kan blir rätt jobbigt speciellt om man ska reta sig på allt som e fel o om man ska tala om d för dom som gör fel m..Du fattar..

2008-11-04 @ 00:30:16

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0