Nehe

Ni låter er alltså inte tvingas att kommentera. Jag väljer då att tro att ni tycker denna blogg är perfekt.

Jävlar vad haglade här nyss. Så till den mildaste grad att billarmen gick igång ett efter ett här utanför.
Hagel får mej att tänka på snö och vinter. Och jag älskar ju det!
Jag drömmer mej tillbaka till min barndom. Ni vet då när man inte hade dataspel och x-box, utan lekte med stenar och kottar.
Hur som helst så bodde jag ju hos min mormor på den tiden och hennes värsta tid på dagen var, om jag får gissa, när hon skulle väcka mej på morgnarna.

Tänk er själv att behöva gå upp en halvtimme tidigare än man egentligen behöver för att tjata upp en morgontrött och morgonsur snorunge.
Först tjatade hon hål i mitt huvud om "nu är det dags att gå upp" "nu måste du gå upp" "Linn, gå upp annars kommer du för sent" och till sist "GÅ UPP NU FÖR FAN", och några omsomningar och vansinnesutbrott senare var jag iallafall uppe ur sängen.
In i duschen. Sen var det igång igen.
Jag la mej nämligen gärna på golvet i duschen och sov till min stackars mormor tjatat ytterligare tio gånger.

Förutom den där dagen på året. Årets bästa och framför allt mysigaste dag.
När jag blev upptjatad ur sängen för att gå in i badrummet och vippa persiennen och se hela utsidan lysa vitt som taget ur en vintersaga där snön låg som ett täcke över mark och tak.
Jag älskar det!

Nu minns jag inte senast det var sådär. Det var många år sen. Nu hinner ju skiten inte lägga sej innan det smälter bort.
Tragiskt!

I´m dreaming of a white christmas!

Som en jävla poet.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Det gör jag med. Men hur stor chans finns d att man ska få en vit jul?

Jag ska iofs fira den i London o där brukar d itne snöa så mkt.En gång såg jag d under tiden jag bodde där.Brasilianarna va helt överlyckliga,Dom hade ju aldrig sett snö förr..Gullig!



För den delen så snöa d hörom dagen berättade mina föräldrar,så när jag tittade ut så såg jag 4-5 st snöplättar á 4-5 cm lol Men man blir ju glad ändå..hahaha

2008-11-20 @ 17:16:15
Postat av: Linn

Haha. Ja precis, man får vara glad för det lilla liksom.

2008-11-20 @ 18:38:21
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0