"Man ska inte dra alla över en kam"

Vad fan menas med det egentligen? Ja, jag vet väl att det betyder att man inte ska anta att alla av samma "sort" är lika, men vilken jävla kam? En sån man kammar håret med? Eller? Detta har jag tänk på dom senaste 4 timmarna. Upplys mej!

Jag studsade glatt upp för trappan till omklädningsrummet när jag slutade idag. Tog fram min väska och ur den plockade jag upp min mobil, för att inse tragiken i att JAG HAR INGA VÄNNER! Inte ett enda missat samtal. Inte ens ett skitet sms hade jag fått. Vad fan! Och jag vet varför.
Nu har alla jävlar gått och skaffat sej förhållanden till höger och vänster. Vad är det för stil? Lämna sin kompis ensam i singelträsket. Okamratligt är vad det är!

På tal om det. Ni vet hetingen som var på puben när jag jobbade i helgen. Cattis sa att hon skulle nämna min blogg för honom. Undrar om han är här inne och snokar.
(Hej! Hur mår du? Brukar du vara här ofta? Du ehm, jag har tappat bort mitt telefonnummer. Skulle jag kunna få låna ditt kanske?)

Jag var nyss ute med Da Böff (hunden ni vet) och insåg att han har simultankapacitet den där. Samtidigt som han intar en position liknande en kängru när han nr2:ar, så går han runt och luktar på marken/gräset. Kan man inte göra en sak i taget eller? Jag är ju visserligen ganska säker på att han har någon sorts syndrom, typ ADHD, men han kan väl iallafall stå stilla när han nr2:ar?! Nänä, man kan ju missa något kanske.

Min hjärna har gått på högvarv idag. Har fått för mej att öppna en liten butik av något slag här i hålan. Men jag förstår ju att om det ska funka så måste det vara en sjukt bra idé. Och det min hjärna har funderat över är vad man skulle kunna sälja till bönderna här ute.
Funderade lite på prylar, typ ljus, rökelser, krus, ljusstakar, krukor och sånt krims krams, men är lite osäker på om det skulle fungera.
Sen tänkte jag på ett litet café med färskmalet kaffe. Så kunde man sälja det också, färskmalet kaffe alltså. Kanske skulle ta och ringa Zoegas. Hmm.
Har ni några bra förslag?

Kommentarer
Postat av: Linus

"Funderade lite på prylar, typ ljus, rökelser, krus, ljusstakar, krukor och sånt krims krams, men är lite osäker på om det skulle fungera."



Ville upplysa om att det finns en sådan butik, sidan om Möbelkompaniet!!

2008-11-05 @ 10:45:34
URL: http://ln82.blogg.se/
Postat av: Linn

Ok. Om inte jag vet om det, som älskar ljus och rökelser, så kan det inte vara en bra idé att starta något sånt i Åstorp.

2008-11-05 @ 12:16:38
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: catti

haha =)din mr MAN jobbar på ditt jobb.. (natt tror jag)

har inte fått tag i han än men snart nog =)

2008-11-05 @ 12:50:00
URL: http://liketysplitt.blogg.se/
Postat av: Linn

Min mr man.. hahahaha..

2008-11-05 @ 12:57:35
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Du kan ju öppna ett hundcafé=)

Läste i tidnigen att folk verkligen vill ha d..Iaf i HBG...Men d skulle kanske funka i hålan m..



Kan se dig framför mig stå o fixa hundsnacks o såntler

2008-11-05 @ 13:29:01
Postat av: Linn

Vad fan är hundcafé? Hundar som går och fikar??

2008-11-05 @ 23:32:43
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja med sin matte o husse..Va fan läser du itne tidingen? D va ju ett inlägg lr va fan d heter om just hundcafé...Om man nu tycker om hundar

2008-11-06 @ 00:37:04

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0