Lucka två

Ja, då har man vaknat till. Klockan är ju bara snart 19 och det är ju helt ok. Att inte ha ett liv menar jag. Att vara vaken hela natten och sova bort hela dagen menar jag. Jag menar, att inte få ett jävla skit gjort. Och dessutom menar jag att känna sej som jävla tonåring.

Hur som helst. Här kommer andra lucköppningen i adventskalendern: Jag var livrädd för min chef på mitt första "riktiga" jobb.

Jovisst, han är en man med pondus den där.
Jag är en sån där som tror på ömsesidig respekt människor emellan. Och jag försöker därför att ha respekt för alla, fram till att det bevisas att det inte förtjänas någon respekt.
Men i detta fallet hade han nog kunnat göra precis vad som helst utan att det skulle rubba det faktumet att jag var livrädd för honom.
Jag minns första gången jag skulle jobba med honom i serveringen, han jobbade vanligtvis i köket och då var han liksom inte så farligt för jag jobbade inte med honom liksom.
Hur som helst.
Denna gången skulle jag egentligen jobbat med min mammas man, Niklas, och vi skulle servera från fat (för första gången i mitt liv), men av någon anledning blev det ändringar i planen.
När jag fick reda på att jag skulle jobba med chefen, ja då.... Då låste jag in mej på toa och vägrade komma ut igen. Där inne satt jag och grät som ett litet barn (jag var väl i och för sej ett barn, men inte litet barn kanske).
Jag var så rädd att jag skulle göra bort mej. Typ att tappa ett fat i huvudet på någon eller något liknande.
Chefen han fick stå utanför toadörren och försäkra mej om att skulle gå bra och att han lovade att inte bita mej.

Ja, där ser ni. Jag är inte alltid så tuff som man kan tro.

Dagens blogglänk dedikerar jag till Vimmelmamman.
Hon skriver om sitt liv med en underbar man, en galet söt son och det faktum att hon kämpar mot sin cancer varje dag, samtidigt som glammar runt som vimmelreporter.
Jag fastnade direkt för hennes ödmjuka sätt att skriva på och hon är verkligen bra på att formulera sej.
Verkligen intressant och läsvärt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag döööööööööööööööööööööööör av skratt!!!! Varför har jag aldrig hört detta förr?? Va? Va? Va? Jaja.. ser fram emot dina kommande bekännelser! =)

2008-12-02 @ 19:30:17
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca
Postat av: Anneli

D gör fan jag m..D e mkt man ej vet fast vi umgick i all evighet förr..

2008-12-02 @ 22:07:01

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0