Lucka 10

Dagens bekännelse: Jag kastade en gång min tv i golvet.

För några år sen köpte jag en tv på avbetalning på tolv månader.
Lagom till när tvn var färdigbetald fick jag en ny tvbänk av min granne som hon hade tröttnat på. Najs tyckte jag.
Nu ska ni inte tro att det var en snygg platt-tv jag hade. Nej då, det var en sån där klump ni vet.
Grannen frågade om hon skulle hjälpa mej upp med bänken och få över tvn. Nej för fan, det fixar jag.
Jag kom upp i lägenheten, fick över tvn och började rulla runt den där bänken i vardagsrummet för att hitta en bra plats.
Det gjorde jag inte. Så jag flyttade tillbaka den på den gamla.
Nu hade jag alltså flyttat den här tv-jäveln, som nog vägde ett ton minst, fram och tillbaka och kände mej ganska mör i armarna.
Jag har väl berättat att mitt mellan-namn är "beslutsångest"?
Självklart ångrade jag mej igen. Bar tillbaka skiten till den nya bänken och började rulla runt igen.
Till slut hittade jag en bra plats och ställde den där.
Plötsligt ser jag hur tvn börjar tippa framåt. Jag bara tittade. Crash boom bang.
När tvn landade i golvet, med rutan neråt, lät det ungefär som att sitta mitt i kriget i mellanöstern (jag gissar). Jag tittade fortfarande.
Ungefär en halv minut efter den landat började den låta väldigt märkligt, ungefär som att den skulle sprängas i luften. Jag övervägde att kasta mej bakom soffan för att ta skydd, men stod i stället kvar och tittade.
När jag kände att jag hade tittat klart gick lugnt bort och satte mej i soffan, lyfte telefonen, slog numret till min gamla chef.

Linn: Hej det är Linn! Ehm.. Jo..
P: Vad har du nu gjort?
Linn: Jo, det är såhär att jag.. ehm.. råkade nyss.. eh.. tappa min tv i golvet.
P: Den som du precis har betalt färdigt?
Linn: Mmm..
P: Suck!! Kom in så får vi fixa något.

Ja, jag hade ju köpt tvn hos honom. Han var inte förvånad. Jag undrar fortfarande vad han menade med att inte bli det.

Ok, nu fick jag ju köpt en jävligt snygg LCD istället, så det var väl lite tur i oturen kanske.


Dagens bloggtips går till ännu en på 1000 apor.
Och det är praktikant-Amanda.
Jag tycker att hon skriver på ett charmigt sätt. Hon verkar vara ödmjuk samtidigt som hon har skön humor.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag kastade en gång min tv i golvet.



Heter d inte: Jag kastade min tv i golvet en gång?

Nu påpekar jag inte,utan undrar.

Sitter o säger båda grejorna o får inte ihop d,vilket d e.



2008-12-10 @ 22:40:04
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag vet inte. Man kan nog säga båda. Ska man var ahelt korrekt så borde "jag kastade min tv i golvet en gång" betyda att man bara gjorde det en gång.

2008-12-10 @ 23:06:15
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag tyckte ditt lät lite konstigt när jag sa d.Me d kan ju kvittra.Natti

2008-12-11 @ 00:41:27
URL: http://safiia.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0