Julafton

Jag vaknar i ottan och tänder ljusstaken i fönstret.
Den underbara känslan infinner sej snabbt och jag slänger mej i duschen.
När jag duschat klart sätter jag på vacker julmusik och ställer mej vid spisen för att laga lite tomtegröt.
Efter frukosten sätter jag mej i soffan och tittar på en mysig julfilm, i väntan på att bli hämtad för att åka in till min familj och fira denna fina högtid med dem.

Väl där inne är vi alla glada att vi har varandra, vi är en famlij som älskar och julen är den högtid vi tycker bäst om, eftersom den ger oss möjlighet att bara sitta ner och ta hand om varandra.
Vi dricker glögg och äter pepparkakor, sen kommer tomten. Maten blir framdukad och alla är glada vid matbordet.
Efter maten spelar vi spel och trivs i varandras närvaro och bara njuter.

Eller..

Jag vaknar alldeles för sent, min mamma måste ringa och väcka mej för att jag ska vakna överhuvudtaget och ljusstaken tänds i ett försök att få lite julkänsla.
Jag slänger mej i duschen och stressar så jag skär sönder mina ben när jag försöker raka dom. Innan jag duschat klart står mamma utanför dörren och stampar och tjatar på att jag ska snabba mej.

När jag kastat mej i bilen är det dags att hämta min moster. Hon sätter sej i bilen. Hon säger hej. Sen säger hon att hon hatar julen och hon ska ta mej fan aldrig mer fira den. Hon är irriterad. Jag blir irriterad. Mamma blir irriterad. Men vi försöker allihop, vi ler.
Väl där inne dricker vi lite glögg och äter pepparkakor. Mamma pikar moste för något, moster pikar tillbaka. Dom är irriterade. Jag ber dom att sluta, det är ju jul.
Kusinen trillar in två timmar senare än alla andra. Jag är irriterad. Jag pikar. Hon blir irriterad. Niklas ber oss att sluta, det är ju jul.
Tomten kommer, plötsligt är alla glada.
Tomten går. Jag säger något till kusinen. Hon blir irriterad. Jag blir irriterad. Sen pratar vi inte med varann på resten av kvällen.
Sen är det dags för maten. Den är god. Nej, den är ljuvlig. Till moster säger något till kusinen och det uppstår ett mindre bråk. Mamma lägger sej i. Det bråkas.
Noah och Joel har slagit ihjäl varandra fyra gånger under dagen och Niklas bara suckar.

Välj version själv.

Kommentarer
Postat av: erika

Hahahahahahahaha exakt så e de!!! nummer tvåan!! hahahaha... ska försöka komm ai tid i år.. ha hänsyn till att ja ska upp halv fucking fyra o de e snart!! så tjafsa och bråka kommer ja inte alls orka!!

2008-12-23 @ 22:19:20
URL: http://eralhe.blogg.se/
Postat av: Pia

Jeez, är det nummer två så avundas jag dig inte!!;o)

2008-12-23 @ 23:54:35
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag tror på tvåan...

2008-12-23 @ 23:55:25
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Mamma

Så är det inte alls. Vi har en riktigt familjär och lugn jul med bara lyckliga och tindrande ögon!

2008-12-25 @ 12:16:38
Postat av: Linn

Mamma.... Vem brukar du fira med?

2008-12-25 @ 15:52:52
Postat av: Erika

Måste säga att de blev en riktigt lyckad julafton.. jo nästan iaf... :/

2008-12-25 @ 23:54:39
URL: http://eralhe.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0