Första luckan

Ok, första avslöjandet om mej själv: Jag har fått sparken från mitt jobb pga att jag ringde och berättade att jag inte kunde komma för att jag var full.

Jag var 20 tror jag, kanske 21, och jobbade som telefonförsäljare på Fåke Connexion.
Det var en måndag i december. På söndagen hade jag varit på den årliga kroggalan. Ja, det är ett jippo dom anordnar varje år där det delas ut priser för bästa bartender, bästa servitris, bästa dörrvakt, osv.
Ni kan ju själv tänka er hur det går till på denna tillställningen. Hundratals restaurangmänniskor i en och samma lokal, och alkoholen flödar.
Just denna gången hamnade jag på en efterfest på Harrys, för att trilla bort till en annan efterfest i en lägenhet någonstans, med en massa folk som jag inte kände.
Klockan blev 11 på förmiddagen innan jag insåg att jag kanske borde sluta hälla sprit i min strupe, eftersom jag började jobba klockan 14.
Självklart försökte jag komma på en briljant lögn jag kunde dra för mina chefer, men insåg ganska snabbt att dom inte var helt svaga i pannloben och skulle förmodligen förstå att jag helt enkelt fortfarande var full. Särskilt med tanke på att jag hade tjatat om den här jävla galan i flera veckor.
Det blev iallafall dags att ringa och informera.

Linn: Hej det är Linn!
Säljchef: Hej!
Linn: Ehm.. Jag är fortfarande full. Tycker ni att jag ska komma iallafall?
Säljchef: Jag kopplar dej till Josefin.
Högsta chefen: Josefin.
Linn: Hej det är Linn. Jag är fortfarande full. Ska jag komma in eller stanna hemma?
Jag kan nästan höra röken dundra ut ur öronen på henne.
Högsta chefen: Antingen ser du till att bli nykter och kommer in och jobbar. Eller så behöver du aldrig mer komma hit.
Hmm.. Vilken kluring.
Linn: Ok?
Högsta chefen: Ja hejdå!
Linn: H..
KLICK!!

Jag hade tid hos frisören innan jag egentligen skulle börjat jobba, så jag gick dit och blev fixad. För övrigt kan jag ju berätta att jag somnade när hon tvättade mitt hår. Tre gånger.
När jag var klar åkte jag hem och var precis på väg att lägga mej för att sova ruset av mej, så ringde telefonen.
Det var högsta chefen.
Jag hade nu hunnit nyktra till ganska mycket och skämdes som en hund.
Hon sa att hon ville inte förlora en av sina bästa säljare (ja, jag är bra) så hon ville dra att stort streck över det som hänt och jag fick dyrt och heligt försäkra henne om att det aldrig skulle hända igen.
Det gjorde det inte.


Och dagens blogg är såklart Egoinas.
Hon skriver om sin vardag på ett sjukt roligt sätt.
Hon är inte rädd för att vara frispråkig och skriver saker som att hon torkar snor på tröjan när hon är förkyld, eller om störda konversationer mellan henne och hennes kille.
Absolut läsvärd.

Kommentarer
Postat av: Egoina

haha, tack söta du! :)

2008-12-01 @ 21:20:33
URL: http://egoinas.se
Postat av: Anneli

Men Linn lol Detta visste jag inte heller..Jag skulle aldrig ringa t min chef o säga jag va full,men du fan ärligt o du lärde dig ngt av d du gjorde..SÅ d va fan rätt bra ändå o som tur blidde du ej av m jubbet=)

2008-12-01 @ 23:09:38
Postat av: Linn

Ja, jag kommer ihåg att jag tänkte det i fyllan "Vad fan, jag var ju ärlig" haha..

2008-12-01 @ 23:33:53
URL: http://lantlollanblogg.blogg.se/

What´s on your mind?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0